Middagstips ?

Drcat90

Flørter med forumet
Marshmallows 2022
Noen som har et supert middagstips til ei sulten kjerring? emoticon

Litt sent nå, men ;-)
I dag laget jeg pølse og grønsaker i form. Såre enkelt og smaker godt.
Kuttet opp gulrøtter, potet, løk, kålrot, brokkoli og pølsebiter. Hadde på masse rapsolje, krydret med spisskummin, urtesalt og litt pepper. Hadde alt i en form i ovnen og stekte på 200 grader i ca en halvtime, der jeg rørte et par ganger underveis.
Serverte med rømme til :-)

middag??? uff og fysj.. må si jeg er utrolig dårlig på kjøkkentjeneste nå for tiden, all middag gjør meg kvalm, tar heller ei brødskive med makerell i tomat og ett stort glass melk;-) meeeen må forbedre meg, sambo laget pasta med italienske kjøttboller og tomatsaus. Snuppa syntes dette var fortreffelig;-)
er så sløv og klar på ettermiddagen at jeg må sparke meg selv i ræva å ta meg sammen...i morgen:-)

Toneliza skrev:
Litt sent nå, men ;-)
I dag laget jeg pølse og grønsaker i form. Såre enkelt og smaker godt.
Kuttet opp gulrøtter, potet, løk, kålrot, brokkoli og pølsebiter. Hadde på masse rapsolje, krydret med spisskummin, urtesalt og litt pepper. Hadde alt i en form i ovnen og stekte på 200 grader i ca en halvtime, der jeg rørte et par ganger underveis.
Serverte med rømme til :-)

Oi, vettuka, det hørtes knall godt ut!! :D
Det ska prøvast ut ;-D
Middagen blei wok..

Veeeldig sent, men min middag i dag var ovnsbakt laks og grønnsaker.
Kutter opp masse ferske grønnsaker, heller i en ildfastform som har olje, salt og pepper i bunnen. Står i ovnen på 180 grader i 10 min. Så legges laksen oppå grønnsakene (gjerne urtemarinert laks eller bare sitronpepper). Så står forma inne i 10 min til.
Også blandes creme fraishe og pesto sammen og helles over laks og grønnsaker - og hele smørja står i ovnen nye 10 min. Total ovnstid er altså 30 min.
Jeg syns det holder med bare laks og grønnsaker hvis man har mye forskjellig grønsaker. Ellers kan man servere hvitløksbaguette til :)
Yammi.... (og rikt på D- vitamin +++)

Den skal jeg prøve, nå som jeg er så godt i gang med "alt i en form" fra før ;-)

Babylykke81 skrev:
Veeeldig sent, men min middag i dag var ovnsbakt laks og grønnsaker.
Kutter opp masse ferske grønnsaker, heller i en ildfastform som har olje, salt og pepper i bunnen. Står i ovnen på 180 grader i 10 min. Så legges laksen oppå grønnsakene (gjerne urtemarinert laks eller bare sitronpepper). Så står forma inne i 10 min til.
Også blandes creme fraishe og pesto sammen og helles over laks og grønnsaker - og hele smørja står i ovnen nye 10 min. Total ovnstid er altså 30 min.
Jeg syns det holder med bare laks og grønnsaker hvis man har mye forskjellig grønsaker. Ellers kan man servere hvitløksbaguette til :)
Yammi.... (og rikt på D- vitamin +++)

Herlighet så kreative dere er i matveien da!
Ovnsbakt laks hørtes også fortreffeligt godt ut. Mmmm <3

Nu vel... ikke hver dag det blir så spennende. I dag blir det bare frossen fiskegrateng med revne gulrøtter ;-)

Drcat90 skrev:
Herlighet så kreative dere er i matveien da!
Ovnsbakt laks hørtes også fortreffeligt godt ut. Mmmm <3

Back
Topp