Middagstips ved kvalme..

Miriamsmams

Glad i forumet
Noen som har det?? har ikke lyst på noe, men går jeg sulten så blir jeg kanonkvalm, så jeg må spise. men hva kan friste til middag?

Frister pasta? :) lagde meg gratinert pasta di Parma med ekstra becon igår :)

Jeg er farte søndag og mandag at Inderøysodd er godt om man er kvalm.. Egentlig har jeg alltid vært slik at om jeg er kvalm så er det veldig godt med salt... I dag skal jeg lage fiskeboller i karrisaus med bacon og raspa gukrøtter. Innbiller meg at det kan gå ned på tross av kvalmen ;)

Jeg er farte søndag og mandag at Inderøysodd er godt om man er kvalm.. Egentlig har jeg alltid vært slik at om jeg er kvalm så er det veldig godt med salt... I dag skal jeg lage fiskeboller i karrisaus med bacon og raspa gukrøtter. Innbiller meg at det kan gå ned på tross av kvalmen ;)
her er det også bare salt mat som duger når jeg er kvalm...

noe lett som gryte, suppe eller pai?

Idag åt jag fisksoppa som jag saltade och pepprade massa. Och en halv färsk chili i. Det gick ner...men lite kvalm efteråt då..;)

Vannmelon. Forrige svangerskap levde jeg på vannmelon pga sterk svangerskapskvalme og oppkast :)

Sliter max med dette om dagen, og det jeg tror vil funke før jeg lager det, funker absolutt ikke når jeg først skal spise det :( orker ikke noe som har med fisk og gjøre, ingen saus overhodet, ikke noe fett... Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :P

For meg funker salt mat. Og noen dager er faktsik ritz-kjeks akseptabel middag, fordi alt er bedre enn ingenting!
Men pasta med pesto og kylling har vært en vinner her noen dager...

Potetstappe kan gli fint ned om man er kvalm.

Ris, Pasta, Loff - rista loff.

Sliter max med middag, ja. Orker ikke noe som er for salt, for søtt, for fett. Kjøtt er uaktuelt! Kylling og fisk går greit.
Eneste som frister er grønnsaker, så det blir mest av det på tallerkenen. Kyllingsalat med pasta har f.eks. funket fint her. Wok uten for sterk saus. Ørret med gulrot og brokkoli. Det var det jeg kom på.

Kom på en til...
Lapskaus uten kjøtt, bare med noen få pølsebiter, har også funket greit.

Det er dårlig med middagsmat her, så det blir det jeg klarer å få ned. Brødmat, salt mat eller noe som ikke er tungtfordøyelig. Det varierer fra dag til dag, men middag blir det lite av dessverre.

Jeg må ha noe som går raskt å lage, ellers blir jeg kvalm underveis i matlaginga og da er det samme hva det er! Tomatsuppe med egg funker faktisk her....:)

Back
Topp