Middagstips uten melk

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da skal vi prøve en siste gang uten melk en liten periode for å se om det hjelper og det var andre ting som gjorde at det ikke var forskjell når jeg prøvde ut melk sist.

Såeh... Middagstips uten melk takk? Bruker havremelk ol som erstatning men er ikke noe godt med risengrynsgrøt, hvitsaus ol laget på det :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Og forresten. Last ned appen "Check content" på mobilen. Da kan du scanne varen for å se om det er melk i den, istedenfor at du må gå gjennom hundre ingredienser...

Bruk melkefritt smør og lag brun saus, viltsaus, smørsaus, rødvinssaus, sherrysaus, soya/sweetchilisaus, rød/grønncurry saus, eggesmør, persillesmør :D og rent kjøtt/fisk og grønnsaker ved siden av :)

Da skal vi prøve en siste gang uten melk en liten periode for å se om det hjelper og det var andre ting som gjorde at det ikke var forskjell når jeg prøvde ut melk sist.

Såeh... Middagstips uten melk takk? Bruker havremelk ol som erstatning men er ikke noe godt med risengrynsgrøt, hvitsaus ol laget på det :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Lykke til :) Håpar det blir ein forbedring :)

Jeg lager risgrøt med rismelk, men klart det ikke blir helt det samme som med ordentlig melk. Har lest at kokosmelk er en god erstatning i risgrøt, men aldri forsøkt.

Kan anbefale svinegryte som du finner oppskrift på rema1000 sin app eller på nettet... De har og sånn at du kan søke på mat uten melk og uten melk og gluten.. får masse ideer og oppskrifter :)

Jeg er veldig glad i rømme selv også.. Men finnes jo rømme uten melk. Har selv smakt den og synes den smaker veldig likt vanlig rømme:)
Er ikke det bare uten laktose? Eller?

Jeg synes most avokado kan være en god erstatning til rømme da:)
Ja, det kan man bruke som erstatning til smør også. Veldig godt med ferskt baguette med avokado og kalkunskinke. Og kanskje noen bønnespirer på toppen. Nam nam:)

Back
Topp