Middagstips uten løk ?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lillemann reagerer på løk så må desverre kutte det ut, men problemet er jo at det er løk i så og si alt som finnes, så er det noen som har gode tips ? :)

Og jeg er absolutt ikke typen som lager middag fra bunnen av hver dag :p

Samme problemet her, til mannens store fortvilelse... Han mener maten ikke har noe smak om den ikke inneholder mye løk, hvitløk og krydder... Men ferdigmat er vanskelig å finne uten løk... Vi lager en del mat fra bunnen av da, men hva med fisk for eksempel?

Finnbiff! Steiker bare kjøttet og har ein putt fløte i(kok opp saman md kjøttet!) Salt og pepre kjøttet når du steiker! Godt inntil potetstappe :-) Du kan og gjere det same berre med kjøttdeig. Kallar det då kjøttdeiggreppe :-) Superenkelt!

Vi kjøper pizzabunn og slenger på det vi vil ha på vår andel, jeg liker å ha på min del: fersk koriander, hakka gode (!) cherrytomater (isteden for saus), ost, ananas.

Vi kjøper pizzabunn og slenger på det vi vil ha på vår andel, jeg liker å ha på min del: fersk koriander, hakka gode (!) cherrytomater (isteden for saus), ost, ananas.

Veldig godt å lage pizzasaus av eldorado hakkede tomater... De kan du krydre som du vil, eller bare bruke de som de er :)

Hehe, siden 3-åringen vår ikke vil spise noe med løk i så er det veldig sjelden vi har middag med løk. Tenker ikke over at noe må være løkfritt liksom. :P

Men vi bruker ikke så mye toroposer eller pastasaus fra glass, så det er ikke noe problem. ;)

Sniker litt... Er du sikker på at han reagerer på på tørket løk som er i sauser, gryter osv? Eldste her reagerte veldig på løk i fersk form ( selv om den var stekt/kokt) men tørket gikk veldig fint :)

Sniker litt... Er du sikker på at han reagerer på på tørket løk som er i sauser, gryter osv? Eldste her reagerte veldig på løk i fersk form ( selv om den var stekt/kokt) men tørket gikk veldig fint :)

Vet du, jeg tenkte det samme i sta, for jeg har spist masse taco og sånn og det tåler han til tross for at det står at krydderet inneholder 19% løk, såå jeg tok en råsjans nå og spiste gryterett fra pose ! Hååper han ikke reageret på det :)

Takk for tips damer :) Skulle ønske jeg likte å lage mat, da hadde det blitt mye mer fra bunnen av :p

Man blir vant til det når man lager mat til småbarn som ikke skal ha så mye salt. ;)

Ja jeg får nok bare ta meg i nakkeskinnet etterhvert som han skal begynne med fast føde :p Har ikke troa på alle disse middagsglassene med alt mulig av tilsetningsstoffer !

Back
Topp