Middagstips uten løk

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Ja, som overskriften sier...

Har dere middagstips som ikke inneholder løk/purre/rødløk/hvitløk/vårløk/løkpulver/løkessens?
Frøkna er over sensitiv for løk.
Er løk i pølser også :(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

huff vet dessverre ikke, men vis du spør på generelt er det sikkert flere der

Lurer jeg også på:p Går bra foreløpig, men er jo løk i alt på butikken virker det som.

Æsj, den er vrien :-(
Ville nok spurt på generelt ja.

Her tålte begge løk, så ingen tips fra meg dessverre :-(

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Lurer jeg også på:p Går bra foreløpig, men er jo løk i alt på butikken virker det som.
Ja. Virker sånn. På skiva går det i ost og syltetøy :P leeeei

huff denne er vrien, men kan nok som de andre kun anbefale generelt, her har løk aldri vært noe problem så dette satte jeg meg aldri inn i :p

Lage mat med rene råvarer, da har man full kontroll :)

F.eks. hjemmelagde fiskepinner med grønnsaker og rømme, fiskegrateng med grønnsaker, hjemmelaget tomatsuppe, hjemmelagde kjøttkaker med grønnsaker og tomatsaus, hjemmelaget pizza, spaghetti med kjøttsaus, kylling med hjemmelaget potetsalat, osv :)

Løk er jo en smaksforsterker, så maten kan bli litt tammere, men vil tro det er en vanesak :)

Lage mat med rene råvarer, da har man full kontroll :)

F.eks. hjemmelagde fiskepinner med grønnsaker og rømme, fiskegrateng med grønnsaker, hjemmelaget tomatsuppe, hjemmelagde kjøttkaker med grønnsaker og tomatsaus, hjemmelaget pizza, spaghetti med kjøttsaus, kylling med hjemmelaget potetsalat, osv :)

Løk er jo en smaksforsterker, så maten kan bli litt tammere, men vil tro det er en vanesak :)
Takk for gode tips. Pleier å lage mat hjemmelaget, men syns alt har løk, og det setter så god smak :)

huff denne er vrien, men kan nok som de andre kun anbefale generelt, her har løk aldri vært noe problem så dette satte jeg meg aldri inn i :p
Æsj, den er vrien :-(
Ville nok spurt på generelt ja.

Her tålte begge løk, så ingen tips fra meg dessverre :-(

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
huff vet dessverre ikke, men vis du spør på generelt er det sikkert flere der
Har spurt. Ingen enda.. :(

Hmm kjedelig, skjønner du har problemer med null løk, håper hun vokser det av seg fort!
Fått noen tips nå.
Ja, er ikke bare bare :P

Så bra da! :D
Er ganske avhengig av løk og hvitløk selv så kan se for meg at det er ganske vanskelig
Her spiser vi løk/hvitløk i alt nesten!
Hadde vært greit om den var rå. Men merker at hu er ekstra grinete hvis jeg spiser salami/pølser også

Lag ting fra bunnen og bare kutt ut løken:D Jeg gjorde alltid det før jeg ble voksen og lærte meg til å like litt løk i noen ting:P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan går det med urter forresten? Hvis det går kan du jo bruke det for å få litt ekstra smak. kan jo blande dine egne krydderblandinger uten løk om du kjøper forskjellige kryddere (f.eks. timian, oregano, basillikum osv) hver for seg, eller bruke ferske urter såklart :)

Veldig glad alle magene er venner med løken her. Er jo nesten vanskeligere å lage mat uten løk enn uten melk eller gluten syns jeg! :) Skjønner godt du mister "inspirasjonen".

Hvordan går det med urter forresten? Hvis det går kan du jo bruke det for å få litt ekstra smak. kan jo blande dine egne krydderblandinger uten løk om du kjøper forskjellige kryddere (f.eks. timian, oregano, basillikum osv) hver for seg, eller bruke ferske urter såklart :)

Veldig glad alle magene er venner med løken her. Er jo nesten vanskeligere å lage mat uten løk enn uten melk eller gluten syns jeg! :) Skjønner godt du mister "inspirasjonen".
Tror det går bra med urter :) har masse tørket i skapet. (Litt dårlig økonomi om dagen pga mellomfinansiering)

Back
Topp