Middagstips til oss uten matlyst

Powerpuffy

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg har 0 matlyst og regner med det er flere her inne som har det sånn :happy: Hva skal dere spise til middag fremover? Trenger litt inspirasjon.

Jeg har 0 matlyst og regner med det er flere her inne som har det sånn :happy: Hva skal dere spise til middag fremover? Trenger litt inspirasjon.
Føler med deg! Matlysten har vært borte noen uker nå, med mye kvalme i tillegg. Er glad når jeg spiser to måltider iløpe av døgnet. Pleier å handle dag for dag nå og kjøpe alt som jeg føler frister, så har blitt mye dyr søppelmat her :hilarious: Viktigste er jo å få noe mat ned. Henger meg på, for å se om noen andre har noe inspirerende som kan friste :p

Jeg har også 0 matlyst så dårlig med tips fra min side... håper noen kommer med gode forslag!
Eneste som frister for tiden er hjemmelagd pizza margherita :happy8

Veldig rart å ikke ha lyst på mat, da jeg vanligvis har lyst på ALT og alltid er sulten. Vurderer tortellini med hvit fløtesaus, sopp, løk, spinat og hjemmelagede kyllingkjøttboller. Eller hjemmelaget lasange med salat og hvitløksbrød. Er hjemme alene hele helga så det er sikkelig ork å begynne å lage mat. Samboeren er kokk, skulle ønske han var hjemme nå. :chicken:

Veldig rart å ikke ha lyst på mat, da jeg vanligvis har lyst på ALT og alltid er sulten. Vurderer tortellini med hvit fløtesaus, sopp, løk, spinat og hjemmelagede kyllingkjøttboller. Eller hjemmelaget lasange med salat og hvitløksbrød. Er hjemme alene hele helga så det er sikkelig ork å begynne å lage mat. Samboeren er kokk, skulle ønske han var hjemme nå. :chicken:
Tortellini retten hørtes faktisk litt god ut! :-)

Tortellini retten hørtes faktisk litt god ut! :)

Tortellini med hvit fløtesaus er kjempegodt. Kan også bruke hvilken som helst pasta eller spagetthi. Bruker å slenge i sprøstekt bacon på slutten også. Problemet er at det er en kaloribombe :angelic:

Dårlig matlyst her også, men spiser godt! Må spise ofte for å holde kvalmen i sjakk! Stort sett er det samboer som må bestemme middag, da jeg ikke har lyst på noe! Men i dag fikk jeg lyst på bakt potet med rømme, skinke og ost, så da blir det det i dag :)

Dårlig matlyst her også, men spiser godt! Må spise ofte for å holde kvalmen i sjakk! Stort sett er det samboer som må bestemme middag, da jeg ikke har lyst på noe! Men i dag fikk jeg lyst på bakt potet med rømme, skinke og ost, så da blir det det i dag :)

Ååå, det fikk jeg også kjempelyst på nå!

Jeg ønsker meg en kokk:rolleyes:

selvom kjærsten er flink til å lage mat, nå går han på diett og jeg orker ikke tanken på kylling og ris:hungover:

Jeg har passe grei matlyst, men har mine meninger om hva vi skal spise.

I disse dager er jeg veldig glad i å spise friske smaker. Så i dag skal vi ha rå vårrul. Det er rispapir som dyppes i vann slik at de blir bløte, og inni dem legger jeg strimler med mango, avokado, agurk, paprika og gulrot. Så dypper jeg i en peanøttsaus som vi lager.

Det er snadder og jeg gleder meg. Nå spiser jeg brød med ost og agurk. Ost er lett og spise.

Sniker.

Den eneste middagen jeg har spist de siste ukene er fiskekaker med ketchup og kokte poteter med grillkrydder :wacky: I dag fikk jeg plutselig sykt lyst på middagspølse MED skinn, så da blir det det i dag :hilarious:

Må bare passe på å spise det som frister, når det frister.

det hadde jeg lydt på i dag også:happy:
Har egentlig lyst på det meste med potet:hilarious:

Sliter veldig jeg også, men hos meg så vet jeg at Taco går ned, så jeg lager alle slags variasjoner jeg kommer på av Taco (helst en friskere og lettere versjon) og annen lett mat, som sashimi av salma og frisk mangosalsa eller noe vedsiden av. Og hjemmelaget pizza eller peppes om jeg ikke orker å lage selv.

Vi handlet til ukemeny i dag, med trines mat til slle oppskriftene. Laks med pasta og fløtesaus med rødløk og asparges var veldig godt!

Spiser mye thaimat under mine svangerskap, så regner med jeg blir å lage mye Tom Kha når jeg er ferdig med å være kvalm hvert eneste sekund.

I dag har vi finnbiff med sopp + gulrot og ris til fordi det var det eneste som fristet.

Ellers liker jeg indrefilet av svin (bruker saftig "fläskfilet" fra vårt naboland da jeg synes det gir et bedre resultat).
Fileten deler jeg på langsiden (skal ikke deles helt av) også smører jeg krydderost fra Tine på innsiden og drysser finhakket gressløk og basilikum på, før jeg klapper det sammen, krydrer med pepper og evt hvitløkspulver og surrer bacon rundt (bruker hyssing rundt til slutt for å holde alt på plass). Bruker ikke salt da baconet avgir greit med salt for min del.
Vi bruker enten fløtegratinerte poteter eller stekte potetbåter og blomkål i ostesaus til.

Ellers er jeg glad i fiskeboller i hvit saus, torskefilet/seifilet stekt i panne, gjerne med melpanering og salt+pepper og grønt til, hjemmelaget hamburger fordi det smaker mer enn fast-food, plukkfisk, hønsefrikassé (lages kanskje en gang i året) og Trines berømte kyllingsuppe med eple og ingefær

Frokost i dag, Rugsprø med avokado, cherrytomat, tomat, løk, salt, pepper og cottage cheese. Kjempegodt!

Back
Topp