Middagstips til hele familien

abrakad

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg har så dårlig fantasi når det kommer til middag. Før mini kom til verden kunne vi spise ostesmørbrød, baguette med ost og skinke, calzone osv til middag men det går jo ikke lengre :joyful:
Det blir mye fiskegrateng, pølse/ makaronigrateng og laks for tiden og må få variert litt

Dine enkle, sunne, gode middagstips takk? :D:D
 
Hjemmelagd suppe. Kok opp det du har av grønnsaker med bittelitt vann (rotgrønnsaker egner seg godt). Mos med stavmikser så blir den tykk og fyldig (lettere for små å spise selv). Tilsett biter av kylling/skinke/egg eller linser/kikerter for et vegetarisk alternativ og server med grovt brød. Vet ikke alder på mini, men ville ikke gitt kikerter før du er sikker på at hen kan tygge de. Lag opp stor porsjon og ha i flere dager evt frys ned.
 
I går hadde vi laksewok med glassnudler. Laks marinert i litt soyasaus, wokka i panne i 5 min før jeg snur litt på bitene (skjært opp i små terninger) også 2 min etter jeg har rørt rundt. Deretter hviler de mens jeg wokker grønnsaker. Det blir det vi har i kjøleskapet. I går var det litt løk, gulrot, squash, paprika, blomkål. Og glassnudler er kanskje mest for oss voksne. Ungene fikk litt de også som jeg hadde skjært opp i mindre biter. Ungene er 12 mnd og 4 år

Du kan jo egentlig lage hva som helst. Sjekk ut noen matblogger for inspirasjon :) Jeg liker lindastuhaug og trines mat
 
Her går det mye spagetti og kjøttdeig :joyful:
Fiskegrateng ja, lasagne, kjøttboller/potetmos, lapskaus, quesedilla (lagd i stekepanne med brettede tacolefser med kjøttdeig/ost/mais i.)
I dag blir det karbonader/båtpoteter og ovnsbakte grønnsaker..
Ellers har vi også begynt å wokke litt, men lillemor på 21mnd er ikke veldig fan av grønnsaker..
 
Back
Topp