Middagstips, please!!

Bettamor venter nr 3

Forelsket i forumet
Er litt matlei for tida. Føler det går i det samme uke etter uke.
Skal ha mamma og pappa på middag i morgen, men trenger litt tips til hva jeg skal lage. Ikke noe avansert. Må ha noe som går rimelig fort, har ikke tid til noe som skal stekes i 1 time.
Tenkte å stikke innom butikken etterpå så tips mottas med et stort TAKK!!

Nå vet jeg ikke hvordan dine foreldre er, men mine er typen som liker best poteter, grønnsaker og kjøtt.. de er ikke noe fan av pizza, pasta og kjøttdeig..

Men jeg er veldig glad i kylling jeg.. så jeg foreslår kylling i karri. Jeg synes pakkene fra Knorr funker utmerket :) Der er det ris oppi pakken, man må bare kjøpe kylling og rømme/creme fraishe i tillegg. Det som er mest arbeid med den retten er å kutte opp kyllingfiletene i biter, men det går selvfølgelig an å kjøpe ferdig oppkuttet også (til en høyere pris selvfølgelig)

Stekt kyllingfilet med ris, saus og grønnsaker er også godt.

Eller wok med kylling :D

De er av typen som spiser alt... Pizza, kjøttkaker, taco, fisk, you name it! Så ingen begrensninger der.
Tenkte faktisk på kylling selv også.. Har ikke prøvd pakkene fra Knorr tror jeg.. får snuse litt på butikken etterpå.

Kok poteter.
Ha laksestykker i en ildfast form sammen med grønnsaker, feks gulrot og brokkoli.
Etter det har stekt litt heller du over Lofoten fiskesaus , og mot slutten tar du litt ost på toppen,

Lover deg det er KNALLDIGG! Pluss at det går så fort.

høres kanskje kjedelig ut men er digg! :D
kyllingsalat i pitabrød med dressing av: kesam, sitronsaft, rødløk, salt og pepper.

filiol skrev:
Jeg syns Bali kyllingryte er så god! Med frisk salat og brød til..

Ja, helt enig med deg. Bortsett fra at vi hadde det til middag for 3 dager siden, så tror ikke jeg vil ha det samme i morgen. Men takk for tipset :-)

Pitapizza er knallgodt og tar kort tid.

Du kjøper pitabrød. Har på grovhakkede tomater (sånne hermetiske)
Så legger du mozarella ost eller vanlig ost over. Legg så enten strimlet svinekjøtt eller strimlet biffkjøtt (svinekjøtt er billigere) oppå. Stek i ovnen på 175 grader i ca 12 min. (tror jeg) Du ser på kjøttet når det er stekt.

Ha ruccolasalat på toppen og server. mmmmmmmmmmmmmmmmmm

her har vi hatt hjemmelaga burgere i dag. namnam!
Karbonadedeig blandet med masse godt krydder, chili, hvitløk osv. Form og stek.
Masse god salat, kesam, kutt noen poteter og stek i ovnen. Digg på en onsdag iallefall Er jo heller ikke så ille (usunt) når en bruker karbonadedeig og en masse grønnsaker!

Back
Topp