Middagstips noen??

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Noen som har middagstips ?? Er så matlei:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg tenkte å skjære opp kyllingfilét, og marinere den med olje og krydder. Steke i stekepanne.
Med noisette-poteter, salat og bernaise til. Enkelt og godt :)

Sent from my iPhone

Steke laksefileter og ha mangosalsa og ris til:) mango salsa består av oppskåret chili, mango, avokado, tomat og agurk også limesaft over. En av mine definitivt favorittretter. Også verdt å google litt rundt tilbreding av laks da våre laksemiddager fikk en oppløfter når vi lærte oss å ikke steke/koke de i hjel.

Lag spagetti carbonara! Finnes masse flotte oppskrifter på nett, ver bruker vi den tradisjonelle metoden med kun et egg og parmesanost. Server med f.eks. stekt spekeskinke eller bacon, søte tomater og ruccola. Snadder det! :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Hvit pizza er også utrolig godt. Bland sammen creme fraice, hvitløk og pizzakrydder og smør dette utover pizza deigen. Ha på ost og blåmuggost. Stek i ovnen i 30 min (tiden er avhengig av stekebehovet til bunnen du lager så her må det tilpasses eget behov) ta ut og ha på spekeskinke, sopp, tomat og løk og stek i 15 min til. Server med ruccula på. Denne pizzaen gir meg muligheten til å spise to ting jeg savner i svangerskapet: muggost og spekeskinke :)

Steke laksefileter og ha mangosalsa og ris til:) mango salsa består av oppskåret chili, mango, avokado, tomat og agurk også limesaft over. En av mine definitivt favorittretter. Også verdt å google litt rundt tilbreding av laks da våre laksemiddager fikk en oppløfter når vi lærte oss å ikke steke/koke de i hjel.
Dette er supergodt også sammen med rå laks! vi pleier å kutte Salma i skiver og marinere litt i lime, så da blir den litt "kokt" ytterst, og så blander sammen med de andre ingrediensene til en salat. Som dressing, litt limesaft, soyasaus, chili og hvitløk, samt vårløk og masse fersk koriander. Yummy!

Dette er supergodt også sammen med rå laks! vi pleier å kutte Salma i skiver og marinere litt i lime, så da blir den litt "kokt" ytterst, og så blander sammen med de andre ingrediensene til en salat. Som dressing, litt limesaft, soyasaus, chili og hvitløk, samt vårløk og masse fersk koriander. Yummy!

Ja dette begynner å minne om min andre favoritt. Sushisalat. Har sushiris til og legger noen nori i risen slik at de blir myke og har det man vil til som mango, avokado, vårløk, crabsticks og salma også pleier vi å ha soyasaus og en dressing laget av majones og sånn chili på tube til:)

Back
Topp