Middagstips i dag.. anyone

Monkaponka

Forumet er livet
Jeg er helt tom i hodet mitt, men trenger å høre hva deres middagsplaner er for dagen.. Da kan jeg stjele noen av deres ideèr..

Og har noen en god oppskrift på sjokoladekake? har lyst på det i dag..

mm..mmm.. det hørtes godt ut..

Vi skal ha pannekaker med blåbærsyltetøy og bacon.

jeg har oppskrift på verdens beste sjokoladekake:
4 1/2 dl vann
400 gr smør
8 ss kakao
-alt dette smeltes i en kjele,avkjøl litt

tilsett:
2 1/2 dl rømme
9 dl sukker
4 egg
9 dl hvetemel
2 ts natron

Stekes 180* ca 30 min

Glasur:
6 ss melk
2 ts vaniljesukker
4ss kakao
350 gr melis
100 gr smør

Ta på glasurens mens kaka fortsatt er litt varm... La glasuren trekke ned i kaka ved å stikke i kaka med en gaffel=)

Åsse er det bare å kose seg.....
Den er farlig god,så er du advart=)

Herlig!! Hva slags panne skal jeg ha kaken i? den hørtes så stor ut..
Jam jam...

i dag blir det pølser og poteter men brun saus![:)]

i langpanna... den er kjempe fin å fryse hvis du ikke spiser opp hele, dessuten holder den seg godt i et par dager oxo (faktisk bedre dagen etter)=)

Planen er fiskekaker i brun saus med kokte poteter og gulrøtter,men det kan jo hende jeg får lyst på noe annet når jeg en gang får somla meg avgårde til butikken [:)]

vi skal ha stekt kveite, men agurksalat, poteter og rømme[8D]

ORIGINAL: kjersti:)

planen var faktisk lasagne[:)] Men gryterett med hvitløksbagetter hørtes jo veeeeldig godt ut.. nam nam[;)]

Jeg hang meg litt opp i denne gryteretten jeg og.. men nå har det kommet mange gode tips, så vi får se...

Her blir det stekte kjøttpølser og potetstappe, driver å pusser opp så det må være minst mulig oppvask, og gå kjappest mulig [;)] Synes det er veldig godt også da! [:D]

Det hørtes veldig godt ut!!! Men jeg aaaaner ikke hva jeg skal ha til middag i dag.. Er litt lat i dag..og velldig sulten! hmmm....

Men... lager dere middag hver dag??

skal bare ha en pytt i panne.. orker ikke å lage noe annet idag og er rett og slett helt tom jeg også[8D]

skal ha kotelleter og poteter med brun saus og surkål og grønnsaker fikk så lyst på det[:)]

Vi skal ha noe så enkelt som stekte fiskepinner og ris. Er nok ikke flinke nok til å spise fisk

ORIGINAL: Oline

Vi skal faktisk ha hjemmelagede kjøttkaker med erterstuing! Rester fra i går da... Skikkelig norks husmannskost, for en gangs skyld[;)]

mm..mm åh dette fikk jeg lyst på..

Back
Topp