Middagstips fra dere kvalme :)

Lille*

Betatt av forumet
Det evige spørsmålet. Hva skal vi ha til middag? Det er vanskelig nok når man ikke er kvalm, men nå er det helt umulig. Så hva spiser dere som er kvalme til middag?

Sliter med det samme selv.. Lasagne, hjemmelaget pizza og taco går sånn passe greit. Idag prøver jeg meg på fårikål, men kjenner jeg angrer på valget allerede (og jeg som elsker fårikål) :p

Følger denne tråden for tips ;)

Pommes frites med masse grillkrydder og karbonade til var min kvalmemiddag of choice sist jeg var gravid :D og så spiste jeg mye fjordland fiskesuppe.

Jeg klarer ikke krydret og stekt mat.

Potetmos og fiskekaker, blomkålsuppe, kjøtt med saus og potet, kjøttkaker i brun saus og lapskaus går an.

Tenker at det er veldig individuelt hva man reagerer på.

Sushi :D eneste jeg har lyst på. Har lyst på mye rart i butikken, men så kommer jeg hjem og det var liksom ikke noe allikevel :( men spist en del stekt egg og tomater.

Når jeg er på mitt verste, så lager jeg nudler med "mye" vann i som jeg krydrer. Syns det er godt med litt salt kraft.
I tillegg har jeg stekte grønnsaker. Akkurat det er sikkert litt sært, men fått dilla på brokkoli med litt salt på :-)

...ellers går det mye i vanlig Havre knekkebrød med ost og masse agurk. Men det er ikke akkurat middag.

Tortillapizza! Mmmmm, med litt ost og masse grønnsaker. Hjalp veldig på meg i dag :happy:

Klarer dere kvalme å spise middag? Og like det, altså? Jeg tvinget jo nedpå noen munnfuller i dag, men måtte legge meg ned for at det ikke skulle komme i retur

Klarer nesten bare frukt, juice og brødmat jeg!

Jeg orker ikke tanken på mat som lukter mye. . I dag hadde vi pannekaker, det gikk greit. En annen dag hadde vi komper(også kalt "raspeball",komle osv ),det gikk også greit :)

Jeg spiser nesten kun tørre ting, går mye i knekkebrød med skinke og ritz kjeks. Klarer grandiosa noen dager, smule kjedelig kosthold

Når jeg er på mitt verste, så lager jeg nudler med "mye" vann i som jeg krydrer. Syns det er godt med litt salt kraft.
I tillegg har jeg stekte grønnsaker. Akkurat det er sikkert litt sært, men fått dilla på brokkoli med litt salt på :-)

...ellers går det mye i vanlig Havre knekkebrød med ost og masse agurk. Men det er ikke akkurat middag.
Akkurat nudler savner jeg kjempemasse nå. Har cøliaki, ikke funnet noen alternativer.

Har klart å få ned enkle suppar, omelett, enkel pizza, lasagne og pasta. Og kjøtt med poteter og brun saus som nevnt av andre her oppe. Og klarer litt sushi innimellom, ingefæren er veldig god! (Eg elskar sushi til vanleg). Ellers gjekk det overraskande bra å eta etiopisk, var på etiopisk restaurant i forrige veke og klarte å eta meg skikkeleg mett! :)

Ellers går det mykje i frukt, smoothie, mjølk, jus, farris, knekkebrød og anna brødmat, som så mange andre her. Har aldri ete så mykje eple i mitt liv! ;)

tørt knekkebrød / Riskake / loff =) litt ost på av og til,,,, dette var forgie svangerskap.. denne gangen er kvalmen helt overkommelig ;)

Epler og brødskiver er det det går i her.. lei alt annet ellers uvel selvom jeg er mindre kvalm så har jeg lite matlyst :/

Det har vært veldig mye pizza for tiden. Jeg er litt sånn at jeg MÅ ha fet og salt mat.... I dag ble det Gorbys Pirog til frokost liksom. Ellers må det være noe ganske salt mat generelt. Jeg craver det samme som jeg craver dagenderpå som ung ;) Uheldigvis/heldigvis bor vi langt unna mcdonalds/burgerking! Ellers hadde jeg slitt!

Det har vært veldig mye pizza for tiden. Jeg er litt sånn at jeg MÅ ha fet og salt mat.... I dag ble det Gorbys Pirog til frokost liksom. Ellers må det være noe ganske salt mat generelt. Jeg craver det samme som jeg craver dagenderpå som ung ;) Uheldigvis/heldigvis bor vi langt unna mcdonalds/burgerking! Ellers hadde jeg slitt!

Haha, jeg er likedan, samboeren blir kjempeoppgitt :P "Mener du at vi bare skal leve på det her fremover?" :oops: Heldigvis er jeg todelt da, det skal enten være friskt og ferskt frukt og grønt, eller junk :p

Back
Topp