Middagstips [emoji848]

Riita22

Betatt av forumet
Siden vi er så mange damer her, må det jo være noen med ideer. Jeg sliter med dårlig matlyst og middag er det verste. Vi er en fortvilet familie som trenger input [emoji23][emoji85]
 
Her er det eneste som fungerer for min del fiskekaker, fiskegrateng eller fiskeboller. Har heldigvis en 6 åring som elsker fisk. :) Så her rullerer vi mellom disse 3 vanvittig spennende rettene. :joyful: Tilbehør er revne gulrøtter. Orker ikke tanken på poteter eller kokte grønnsaker. :depressed:
 
Enig i den dårlige matlysten:meh: I dag har vi hatt 'pitasalat' med pitabrød og oppskåret; picnicskinke, ost, agurk, spinat, paprika, tomat, mais og tzaziki til fyll:) Lett å lage og spise, og populært her:p

Ellers lager vi en del stekt ris med skinke, kylling, løk, hvitløk og amerikansk blanding - med mye soyasaus. Eller fiskepinner og potetbåter i ovnen med råkostsalat. Skal sies vi har ei lita på 2, så her går det i barnevennlige menyer.

Denne mammaen kunne helst hatt asiatisk eller mexicansk til alle middager for tiden:rolleyes:
 
I dag var det fredagstacoen [emoji108]
Hjemmelaget pizza, sprøbakt torsk med pommes frittes og grønnsaker, wok med nudler, kremet pasta med champignon, løk og kyllingbiter, kjøttpølse og potetmos, svenske kjøttboller i fløtesaus, lasagne osv osv.[emoji4]
 
Her blir det fiskeboller i karrisaus, med ovnsbakte poteter, gulrøtter og pastinakk til ;) Noe av det beste jeg vet :D
 
Pølsegrateng m/tilbehør til mannen og kidsa- kavring og biola på mor i dag[emoji23][emoji23] sliter veldig med matlysten pga kvalmen så kosten på meg blir ganske ensformig[emoji31]
 
I dag hadde vi raspeballer pølser og lammekjøtt mmm[emoji4]
 
Grønnsakssuppe har jeg fått litt dilla på, har pølsebiter oppi så det blir litt mere mat for mannen.. nam nam nå ble jeg sulten :oops:
 
Lettpanert torsk med sitron og pepper (70% fisk), søtpotetfries og brokkoli [emoji4]
 
Jeg har dilla på torsk, så i dag skal vi ha pestobakt torsk [emoji39]
 
I dag ble det bergensk fiskesuppe med potet, gulrøtter, laks og torsk oppi :D Ble vel kanskje mer fiskegryte hvis vi ser på konsistensen :p
 
Kylling i pitabrød! [emoji2][emoji108] Kylling og gul, rød og grønn paprika i biter stekes i panna, ha på tandoori masala krydder og creme fraiche sånn at det blir litt saus, og server i grove pitabrød. Kjempegodt!
 
Back
Topp