Middagstips 1 åring, anyone?

Lykke.

Forelsket i forumet
Jeg må innrømme at jeg har vært dårlig på å lage middager selv til lillegutt og har nå tenkt å ta meg litt i nakken og snu denne trenden. Førstegangsmamma som er trenger noen tips til hva som pleier å være en slager hos disse små, og om noen av dere skjønne mammaer vil dele deres oppskrifter/middagstips med meg ville jeg bli veldig glad :-D Jeg ønsker å lage middager som store og små kan spise sammen :-)

På forhånd takk!
 
førstgangs mamma her også, er heller ikke flink i å lage middag som man kan spise sammen med de små. Men middagen i dag er faktisk hjemmelagt og vi spiste (nesten) samme (pappa var ikke med da). Det var kyllingsuppe med nudel. Jeg kjøpte en hel høne og lagde kyllingsuppe fra den i går kveld, med gullrøtte, løk og sopp. I dag tilsatt jeg litt japanske nudle som jeg kjøpte fra en asiatisk butikk i Oslo. Nudelen kan brekkes i små biter før puttes i suppe og varmes opp. Det var kjempegod, num num.Han spiste også kyllingkjøtt fra suppe ettersom det har blitt mykt og full av smak.  Har tenkt å bruke tofu eller ris i suppe neste gang. 

Ellers spiser vi ganske ofte fiskkaker, fiskpuding, og slik fisk-fastfood. 
 
Min spiser alt vi spiser =) Lager ikke noe eget til barnet.
 
Hei :)

Her lager vi heller ikke noe annen mat til lille C... Hun elsker den samme maten som vi har så derfor får hun det men bare i mindre biter:)

 
Spiser som regel det vi voksne spiser, hvis det ikke er no sterkt krydra
I dag sto pasta med hjemmelaga ostesaus på menyen og det gikk ned på høykant Kjøttkaker med poteter, grønnsaker og brun saus er en favoritt hos snuppa her.
 
Back
Topp