Middagsselskaper

KNB

Andre møte med forumet
Det er starten på sesongen for mange festligheter og middagsselskaper. Hva gjør dere i forhold til mat dere får servert? Det er ikke alltid det er naturlig å spørre på forhånd om hva man får servert, hvordan kan man på en diskré måte ikke spise det man får servert uten å fortelle at man bærer på en hemmelig?

Den er vanskelig... vi spurte på forhånd faktisk. Med sånn; tenkte å ta med drikke eller en dessert som passer til ;) men allikevel var kjøttet ikke kjempegodt stekt. Men endte opp med å spise det. Ikke enkelt dette...

Den er vanskelig... vi spurte på forhånd faktisk. Med sånn; tenkte å ta med drikke eller en dessert som passer til ;) men allikevel var kjøttet ikke kjempegodt stekt. Men endte opp med å spise det. Ikke enkelt dette...
Ah! Skjønner, men de vet jeg har sluttet å drikke for nettopp å unngå spekulasjoner(gitt klar beskjed i hele år om at jeg slutter i august), men har jo ikke tenkt på matservering før nå dessverre burde jo bare sagt det samme om det, men hvor sær er jeg da liksom, og det er jo for sent nå kanskje.....

Vi skal ikke i noe selskap før etter uke 12 så da tenker jeg det er innafor å slippe nyheten :)

Vi skal ikke i noe selskap før etter uke 12 så da tenker jeg det er innafor å slippe nyheten :)
Heldige dere! Her er det faktisk både konferanser med tre-retters, bursdagsmiddager og julebord før uke 12! Så jeg blir gæren av alle tankene... Jeg har fått fikset den ene middagen på en av konferansene da jeg er involvert i planleggingen og venter på tilbakemelding fra arrangøren på den andre som avgjør om jeg må røpe det til kollegaer før jeg ønsker det.... Så krysser alt jeg kan for at den også går i orden, er jo lite diskré om de kommer å spørr hvem som skal ha godt stekt biff evt. annen forrett...

Heldige dere! Her er det faktisk både konferanser med tre-retters, bursdagsmiddager og julebord før uke 12! Så jeg blir gæren av alle tankene... Jeg har fått fikset den ene middagen på en av konferansene da jeg er involvert i planleggingen og venter på tilbakemelding fra arrangøren på den andre som avgjør om jeg må røpe det til kollegaer før jeg ønsker det.... Så krysser alt jeg kan for at den også går i orden, er jo lite diskré om de kommer å spørr hvem som skal ha godt stekt biff evt. annen forrett...

Litt samme greia her. To julebord. Men det ene har jeg stått for bestillinga, så der blir det pinnekjøtt. Det andre er med jobben og der har jeg null kontroll på menyen. Og det viktigste er jo at d ikke blir avslørt der. Nok at jeg ikke skal drikke liksom ;)

Takket ned til julebord, for jeg orker uansett ikke feste med sjefen. Ugrei fyr. :-P

Var på et jubileum for ikke så lenge siden, fikk kjempe godt oksekjøtt.. Meeeen da jeg kom til midten var den blodig. Sa bare at jeg ikke liker blodig kjøtt og spiste det som var godt stekt rundt:) og mtp drikking pleier jeg bare å si at en av barna er syk så jeg er litt på hold i tilfelle jeg må hjem:p

Julebordet på jobb kan jeg ikke likevel og sambo sitt julebord er ikke med følge.
Julebord med venninner går fint og andre familieselskaper pleier det ikke serveres noe som er skummelt å spise som gravid. Og alle er vant til at jeg ikke alltid drikker så det trenger jeg ikke tenke på.

Tja, vet folk at du normalt ikke bestiller godt stekt kjøtt? Er ikke bare gravide som gjør det :-) og, spørs jo igjen hvor godt de kjenner deg, men å skylde på en allergi eller intoleranse går jo og...

Tja, vet folk at du normalt ikke bestiller godt stekt kjøtt? Er ikke bare gravide som gjør det :-) og, spørs jo igjen hvor godt de kjenner deg, men å skylde på en allergi eller intoleranse går jo og...
Jeg er dessverre altetende, men lar seg nok gjøre på et vis. Var ei kollega som oppdaget det i går siden alle fikk veldig rød biff og jeg fikk godt stekt... og til og med ikke spiste opp... men men folk får bare spekulere

Lunsjen på jobb er vanskeligst, for det hender vi får rosa/blodig kjøtt der. Da har jeg bare spist de delene som er best stekt, og latt som jeg ikke er sulten. Jeg er jo veldig glad i et glass eller to med alkohol, så julebord er veldig avslørende. Heldigvis har vi ikke julebord før 9. Desember, så da blir det vel å avsløre hemmeligheten der hvis alt går bra.

På julebordet for 2 år siden drakk jeg litt uten å vite at jeg var gravid, var så forferdelig redd i etterkant for at jeg hadde påført lilletass skader. Gikk heldigvis bra.

Her har det allerede vært flere middager og fester de siste ukene. Folk er mistenksomme, men jeg sier alltid at jeg skal tidlig på jobb dagen derpå, så jeg kan ikke drikke. Når deg kommer til mat, så har jeg glutenallergi med en del kryssallergier, så jeg skylder bare på det. Folk skjønner seg ikke på intoleranser :-)

Jeg skal på et kjempestort julebord med jobb, der det er buffet og bar pluss masse underholdning. Arbeidsplassen dekker kostnaden som er 900kr pr hode. jeg meldte meg på før jeg viste at jeg var gravid, men nå vurderer jeg å si at jeg er syk.. Aldri i livet om jeg klarer å lure hele arbeidsplassen og ha det morsomt på et slikt arrangement (sjefen er utrivelig og er generelt dårlig miljø).. :shifty: Får dårlig samvittighet mtp kostnader, men jeg får se det an, er forseint å melde seg av nå. ..

Jeg skal på et kjempestort julebord med jobb, der det er buffet og bar pluss masse underholdning. Arbeidsplassen dekker kostnaden som er 900kr pr hode. jeg meldte meg på før jeg viste at jeg var gravid, men nå vurderer jeg å si at jeg er syk.. Aldri i livet om jeg klarer å lure hele arbeidsplassen og ha det morsomt på et slikt arrangement (sjefen er utrivelig og er generelt dårlig miljø).. :shifty: Får dårlig samvittighet mtp kostnader, men jeg får se det an, er forseint å melde seg av nå. ..
Buffet er jo topp! Da kan du bare plukke til deg det du vil :) Hvis det er bartender der så går du bestille drinkene "virgin" :)

Back
Topp