middagsselskap

snupsipus

Blir kjent med forumet
Jeg skal om noen dager ha middagsgjester. Blir 11 til bords. Noen som forslag til hva jeg skal servere? Ikke altfor avansert, men allikevel en ordentlig måltid[:)]

Venner?
Familie?
Aldersgruppe?

Steik med poteter og grønnsaker til[:D]

Svineribbe[:)] har hatt to middagsbesøk med svineribbe på menyen i det siste.

Tenker også steik med tilbehør, potetball med alt tilbehør...
Eller hjemmelaga kjøttkaker om det ikke blir for "hverdagslig" ?

Jeg er stor fan av "alt-i-en-form" retter og generelt mat som lager seg selv når jeg skal ha gjester. [;)]

Lasagne, moussaka, nachos, lammestek, fisk i form, osv... Spørs på hvem gjestene er og settingen hva som blir servert. Men selv den enkleste rett kan bli fancy. Bare snakk om å gi den noe ekstra og å presentere den riktig.

God hjemmelaga lapskaus. Nam!!  Men ordentlig kjøtt i og flatbrød til :)

Veldig enkelt å lage til mange gjester, men også mat som mange setter stor pris på.

Jeg er stor fan av laks, de selger hele, frosne fileter av laks med krydder på Rema 1000, de er gode og bare å slenge i stekeovnen. Med potet, de grønnsakene man liker best, agurksalat og rømme eller sandefjordsmør til. Det er god middag det, og enkelt [:)]

Meksikansk gryte med salat og stekte rundstykker [:)]

ORIGINAL: Sicily

Jeg er stor fan av "alt-i-en-form" retter og generelt mat som lager seg selv når jeg skal ha gjester. [;)]

Lasagne, moussaka, nachos, lammestek, fisk i form, osv... Spørs på hvem gjestene er og settingen hva som blir servert. Men selv den enkleste rett kan bli fancy. Bare snakk om å gi den noe ekstra og å presentere den riktig.

Er så enig [:D] passer på å ha mat som skal i ovnen når det kommer gjester!

Ovnsbakt ørret, med poteter, god saus, agurksalat, rømme og broccoli [:D]

Hva med kalkun? Den lager seg selv (nesten [;)]) og selges "overalt" til 24.90 pr kg.

Back
Topp