Middagsnekt hos 2 åring

Hecatees

Andre møte med forumet
Jeg har store utfordringer med min straks 2 år gamle gutt om dagen. Hver dag jeg tilbyr middag så enten hyler han fra maten kommer på tallerken og vil ikke smake engang, ellers prøver han 1-2 biter og nekter å spise mer. Selv middager som var favoritter tidligere er helt stopp. Føles så frustrerende ut når han aldri spiser middag. Kan umulig få i seg alt han trenger når det bare går i brødmat. :/ Noen gode tips/råd?

Vi har hatt det helt likt med jenta vår på halvannet år, og mitt beste råd er å fortsette og tilby og bare "vente". Det som funka her hvertfall, plutselig en dag spiste hu igjen :)

Vi sliter med det samme her. Frøkna ble 2 år i juli. Man må jo bare fortsette og tilby. Barn spiser når de er sultne:)

Min erfaring er at det går i perioder, så mine har fått annen middag eller brødskiver om de ikke ville ha det som ble servert. jeg har IKKE fått kresne unger av det, heller tvert imot etter det jeg ser av andre unger som er innom her.

min er helt lik. vanskelig å overtale en 2-åring med egen vilje til spise. så her går det bare i brødskiver, youhurt og havregrøt

Min nærmer seg også to år og er på samme måten.... Tidligere spiste han nesten hva som helst.... Nå er det helt stopp med ting som tidligere har vært kjempepopulært... Så plutselig en dag spiser han kjempemasse, men neste gang han får det samme er det totalt nekt.... :-p Her har det vært litt slik på pålegg i tillegg, så frustrert ja... Håper det snart gir seg!!

Godt å høre at det ikke bare er oss. Er vel en fase nå hvor den egne viljen står høyt og det skal ikke mye til før frustrasjonen blir stor i mangel på språk. Håper bare det går over snart. Får bare fortsette å tilby middager.. :)

Back
Topp