Middagsmeny

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
For å holde liv i termingruppa:

Hva spiser familien til middag? Vi lager ukesmeny hver uke, handler inn hver lørdag. Denne uka ser sånn ut:

Mandag: steinbitkaker
Tirsdag: laks med pastaputer (fylt pasta)
Onsdag: frossen pizza og salat (jeg er bortreist og mannen hater matlaging)
Torsdag: lettsalta kokt torsk
Fredag: hjemmelaga pizza
Lørdag: hjemmelaga lasagne
Søndag: invitert bort.

Har du noen middagstips?

Oi, flinke dere er:) vi hadde det slik før, men nå planlegges alt utifra lyst og hva fryseren har å tilbud:) på ukeshandling blir det kjøpt alt mulig ymse også bruker vi fantasien utifrå det...:) I dag blir det iallefall stekte poteter, tomatbønner og fylt torsk til middag:) Etter ungenes ønske:):)

Så flink er ikke vi.. Her går det mye på dagsformen.. Idag fikk jeg lyst på kokt lettsalta torsk! :)

Oi, flinke dere er:) vi hadde det slik før, men nå planlegges alt utifra lyst og hva fryseren har å tilbud:) på ukeshandling blir det kjøpt alt mulig ymse også bruker vi fantasien utifrå det...:) I dag blir det iallefall stekte poteter, tomatbønner og fylt torsk til middag:) Etter ungenes ønske:):)
Her og. I dag hadde jeg tenkt å ha farsekaker og grønnsaker. Prøver å bli flinkere til å lage noe med grønnsaker til middag, for det har ikke jeg vært noe flink til:P

Vi var veldig flinke til å ha ukesmeny før, så dabba det av, og så begynnte vi på igjen. Og så dabba det av igjen....
Har nå ikke kommet igang etter jula... Så i kveld skal det lages ukesliste her også!!!
Nå fikk jeg igjen inspirasjonen! Takk :)

Vi skal ha fiskeboller i hvit saus i dag da.( med bacon og revet gulerøtter)

Pleier å ha ukesmeny her også.. Og så er det dager jeg gjemmer meg på soverommet, som når det er pastadag.. Da brekker jeg meg i vinkel.
Handler en gang i uka, og det fungerer egentlig fint fint.
Prøver å ha fisk to ganger i uka, samt en pastadag og en ris/kylling dag..

Det har vært veldig vanskelig å holde på disse planene de siste mnd når jeg har spydd av enhver kjøkkenlukt, men for poden sin skyld så prøver jeg å lage middagen men orker ikke alltid spise den :)

(Første gang jeg var gravid laget jeg ikke middag hjemme de tre første mnd, vi bare handla i varmdisken, spiste ute eller handla junk. Det kan vi liksom ikke nå som vi har en på 3 år og som trenger gode middagsvaner)..

Her går det litt på hva jeg vil ha :P Er jeg som er sjefen på kjøkkenet .Så i dag skal jeg å vesla ha biff stroganoff, enten med potetmos eller ris.

Imorgen blir det nok fisk av no slag :D

her går det veldig på der og da lysten og etter hvor mange som skal være hjemme. I dag ble det rester av gryterett fra bursdagen til poden i går. :)

Jeg er flink av og til. Denne uka har jeg handlet middag for alle dagene.

Svin indrefilet med ris og stekte grønnsaker
Fylt rødspette med potet og kokte grønnsaker
Kylling med ris og salat
Skinkegrateng med kokte grønnsaker
Pølse med potetstappe og kokte grønnsaker
Pasta med hjemmelaget kjøttsaus

Flinke dere er! Tror jeg må bli flink jeg også, man sparer jo mye om man handler sjeldnere og ikke på impuls.. :-) Ei venninne av meg har skrevet en liste over billige middagsretter familien liker, og når de finner på noe nytt fører hun det på lista. Genialt når man sitter og vrenger hjernen uten å komme på noe å ha til middag :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg skriver også ukesmeny, og handler på lørdag, som deg:) Idag skulle vi hatt heimelaga kjøttkaker, poteter og ertestuing. Men var utslitt og vondt i hodet etter jobb, så var nødt til å slenge meg på sofaen og sove litt.. Og den middagen ble for avansert for gubben å lage visstnok;);) Så da ble det kjøttdeig med kjøttdeigsaus og makaroni:) Kjempegodt det også da:) Har nok vært endel akutte endringer de siste ukene, for til vanlig lager jeg middag, men nå har mannen vært flinkere og trådd til på kjøkkenet. Men ikke alltid han følger listen slavisk, påstår noen ganger det blir for avansert slik som idag. Eventuelt så mener han på at middagen noen ganger tar for lang tid, han er jo akutt sulten, og kan ikke vente såååå lenge som den oppførte middagen tar;) Flere med lignende "problemer"??;)

Jepp, har litt av det samme her. Mannen er ikke interessert i matlaging og da blir det jeg som lager middag. Jeg liker det da, men når formen er skral så tyr mannen til lette løsninger ;)

Mannen greier å lage alt på lista men har en tendens til å droppe grønnsaker om han får ansvaret.... :P veldig vanskelig å koke feks gulrot ;)

Vi prøver å ha fisk minst 2 ganger i uka og nå som jeg er gravid har vi økt til 3. Ikke hver uke det går, men vi prøver i allefall. Har mye sei, torsk og laks i fryseren.

Mannen greier å lage alt på lista men har en tendens til å droppe grønnsaker om han får ansvaret.... :p veldig vanskelig å koke feks gulrot ;)

Ler!;) AKKURAT sånn er det her også! Sjeldnere grønt på bordet dersom mannen må lage;);) Og det er egentlig dumt.. De gangene vi damer ikke har energi til å lage middag, burde vi ihvertfall få servert grønt:/ Æsj, mannfolk altså:P

Jepp, har litt av det samme her. Mannen er ikke interessert i matlaging og da blir det jeg som lager middag. Jeg liker det da, men når formen er skral så tyr mannen til lette løsninger ;)

Lette løsninger ja;) Akkurat som middagen vi hadde igår, ble en noe lettere løsning;) Er så sinnsykt vittig å lese at det er så likt i andre hjem!;);P

Jeg skriver også ukesmeny, og handler på lørdag, som deg:) Idag skulle vi hatt heimelaga kjøttkaker, poteter og ertestuing. Men var utslitt og vondt i hodet etter jobb, så var nødt til å slenge meg på sofaen og sove litt.. Og den middagen ble for avansert for gubben å lage visstnok;);) Så da ble det kjøttdeig med kjøttdeigsaus og makaroni:) Kjempegodt det også da:) Har nok vært endel akutte endringer de siste ukene, for til vanlig lager jeg middag, men nå har mannen vært flinkere og trådd til på kjøkkenet. Men ikke alltid han følger listen slavisk, påstår noen ganger det blir for avansert slik som idag. Eventuelt så mener han på at middagen noen ganger tar for lang tid, han er jo akutt sulten, og kan ikke vente såååå lenge som den oppførte middagen tar;) Flere med lignende "problemer"??;)
Her så kan sambo lage grandis, pølser og flesk, selvfølgelig noe av det vi ikke har så ofte:P flesk orker jeg ikke lukten av, så da må han bare steke hvis han skal ha...hehe. Ellers så er det jeg som lager middagen, for han klarer da ikke å sette på potetene...herregud, er da vanskelig...han er jo en mann ;p

Vi var veldig flinke med lister og handla en gang i uka helt til vi mista huset våres i brann. Så det siste halve året i leilighet har det blitt mye mat ute, impuls kjøp og butikken nesten hver dag... Flytter i ny leilighet nå i jan, å håper å komme litt mer i orden da, starte med lister og ha ordentlige middager hver dag :)

Back
Topp