middagsmeny

Trillemor82

Forumet er livet
hey :) jeg er så matlei. kan dere dele ukesmenyen deres, eller bare komme med matforslag?[:D][:D][:D][:D] i need some inspiration..[8D]

vel, jeg har ennå ikke kommet igang med ukesmenyer igjen... i dag blir det i alle fall fish n' chips. I morgen blir det nok stroganoffgryte, og torsdag lapskaus tenker jeg. I går hadde vi pannekaker, tomatsuppe med makaroni og rester etter søndagsmiddagen (marokkansk lam)

jeg blander remulade og rømme jeg, og så salter og peprer jeg litt... ungene vil bare ha ketshup (og G også forresten)

ja og så lager jeg stuede erter; finhakk litt løk og surr i en liten kjele med en ganske stor klump smør. Tilsett frosne erter og rør litt mens dette står og varmer seg igjennom. Når ertene er varme tar du en gaffel eller en potetmoser og moser litt (bare sånn at mesteparten av ertene sprekker, ikke lag noen puree av dem). Smak til med salt

det var smart!! ut å kjøpe remulade i morgen.. så har vi en middag til..

følgende meny her:
i dag: fiskekaker,
imorgen: hjemmelaget kjøttsuppe
torsdag: laks i form, med purre underst, så heller jeg litt creme fraiche og fløte over og en dæsj meierismør..r, serveres med risotte (naboen sin oppskrift) lar det stå i ovnen en halv time... som sagt en oppskrift jeg har stjålet av naboen, så jeg har aldri smakt det før...
fredag: taco
lørdag: helstekt indrefilet, med rødvin saus, og hasselbackpoteter
søndag: vet ikke
mandag: fishnchips![:D][:D][:D][:D]

Back
Topp