Middagsmat

Bao

Glad i forumet
Hei!
Hva serverer dere til middag? Gått helt tom for ideer jeg nå. Noen forslag? =)

Her går det i det vi spiser. Og da blir det mye kjeeeedelig mat. I dag fikk hun fiskegrateng. Ellers har hun fått pølser, potetmos, eggerøre, pasta, fiskeboller, tomatsuppe og diverse :P
Hun har også begynt å få litt kjøtt. Som kjøttdeig, biff, kylling og svin. Bare lager pittesmå biter :P

spiser d samme som oss...om vi ikke spiser usunt eller veldig sent- da får han 15mnd glass.

wok, fiskekaker/grateng/pudding/boller, hjemmelaga kjøttkaker, blomkålsuppe, betasuppe m ekstra pølser og grønnsaker, lasagne har han fått en gang+++

Spiser det vi spiser... Kjøttkaker, fiskekaker, lapskaus, gryterett, sei eller torsk m/potet og grønnsaker, laks, kyllinggryte, pizza, bacalao.... ja alt går ned... Vil ikke ha middagsglass da, så kan telle på en hånd hvor mange av de jeg har kjøpt.....

I dag fikk hun lasagne, og elsket hun! Satt og smatta og kosa seg så masse :D

Han spiser det vi spiser så sant vi spiser i middagstider og det ikke er veldig sterkt..

Til nå denne uka har vi hatt hjemmelaga kjøttkaker i brun saus, poteter, gullerøtter og Erterstuing.Fiskeboller i hvit saus med potet, gullerøtter og bacon.
Stekt torsk med dampede grønnsaker og potet.
I dag blir det noe så enkelt som joikakaker med potet og grønnsaker.

Kanskje noe av dette er fristende ;)

Tips til en enkel middag: potet, gulrot og litt makrell i tomat. Blandast sammen. Lisjegutt elskar det :) 

Alice får det vi spiser. fisk, kylling, kjøtt, kjøttdeig, pølse, gryter, gratenger i alle varianter. Med sauser, grønnsaker ( blir en del amerikanskblanding og brokoli blandinger da jeg ikke er så flink med friske grønnsaker ) potet, pasta, ris, makaroni og potetmos. Men hun har ikke fått suppe enda, da jeg selv føler det er middag for meg å dermed lager det veldig skjeldent. Kjøttsuppe er noe vi lager i blandt men har ikke laget det etter hun begynte å spise det samme som oss da det er en del salt i kjøttet og pølsene til sammmen. Deler opp maten i passende biter ikke for små (moser ) å ikke for store biter ( kommer litt an på hva vi skal ha. De dagene vi skal ha noe kveldskos lager jeg en lett vanlig middag til Alice slik at vi kan spise litt sammen henne. Er veldig i mot at hun skal spise alene, så her spiser vi sammen uansett hvilken måltid det er. Hun er VELDIG utålodig mens jeg lager middag så det er en stor utfordring, så planlegging er et viktig stikkord her hjemme.

Her spiser hun alt det samme som oss, med få unntak. Så krydrer vi heller vårt mer med salt og sterkere krydder etter å ha tatt av til henne.
Stekt ris, pizza, laks/sei/torsk i ulike varianter, krabbe, lasagne, pølseform, nudleretter, spagetti, gryter, burger, wok, svinindrefilet stekt i ovn med soltørkedetomater og basilikum med champignon og fløtesaus og ovnstekte potetbåter gikk ned på høykant denne uka. Så langt liker hun det meste og nye ting puttes inn med stor matglede. Bare håper det varer så lenge som mulig... =)

Etter barnehagen så drar jeg og hun hjem og lager middag og da får hun en yoghurt før vi starter og så får hun være med å lage. Det liker hun godt og så får hun smake på ting underveis, røre og se når vi steker og sånt. Og så er hun rå på vafler. Hehe, stod så fint på krakk ved kjøkkenbenken når vi laget og så spiste hun rett fra rista (hadde en annen rist på andre siden jeg la dem på først så de ikke var så varm når de kom bort til henne).

Emilie spiser absolutt ALT og MYE :)
tror hun kunne spist hele dagen om hun fikk lov, hehehe!!

hun og spiser det samme som oss...
noen ganger, f.eks fredagene når vi liker å spise litt senere, så blir det middagsglass.
ellers om dagene så blir det middags/kvelds hos oss... er jo ikke hjemme før 5 om dagene... :/

Back
Topp