Middagslaging

borga001

Elsker forumet
Hva lager dere til middag nå som alt er tyngre og det nærmer seg fødsel. Føler jeg ikke klarer å lage hjemmelaget mat lenger da rygg og bekken er helt gåen. Blir så fort sliten av å stå. Lager dere middag hver dag? Har måttet la være noen dager her, da jeg synes alt begynner å bli veldig slitsomt.

kjenner veldig på denne selv. Er ikke alt jeg orker å lage lenger og synes ting er fryktelig ork for tiden, men jeg er litt avhengig av et varmt måltid så det blir middag hver dag. Mannen kommer så sent hjem at det er greiest om jeg lager middagen. Men han ordnær litt i helgene.

Jeg kjenner også veeldig på at det er vondt å stå ved kjøkkenbenken, så jeg ender ofte med å ta en stol bort til kjøkkenbenken, eller sitte ved kjøkkenbordet å feks kutte grønnsaker.

Men det blir likevell mye simple middager, eller middager som omtrent lager seg selv, lager også middag slik at det gjerne blir noe rester vi kan varme opp dagen etter så blir det en dag med mindre styr:-)

I dag ble det fårikål, det er jo noe som lager seg selv synes jeg og derfor var det veldig enkel, grei og god middag:-)

I går var det lasagne (ferdig greier) med salat og baguetter

I morgen blir det rester, og dagen etter lager jeg en enkel fiskeform i ovnen, (slenger alt i en ildfast form og derretter i ovnen)

En anen dag har jeg kanskje kylling wraps med salat og en ferdig dressing etc, da kjøper jeg kanskje bare en ferdig salatpose også, og eneste arbeidet er egentlig bare å steke kylling og da kan jeg sitte på en stol ved kjøkkenbenken:-)

Mest mulig lettvint her, skikkelig ungkarskost:angelic:

Vi har ikke barn fra før da, så enten ordner samboer noe kjapt til oss begge eller så lager jeg noe raskt selv, mest det siste. Har ikke appetitt til skikkelige middagsmåltider uansett, så spiser stort sett bare mange små måltider gjennom dagen.

Hadde det ikke vært for at jeg MÅ lage det aller meste fra bunnen av pga. allergier så hadde det nok helt garantert blitt mange lettvinte løsninger her ;) Får også veldig vondt i rygg og bekken av å stå og skjære opp grønnsaker og slikt :/

Klarer heller ikke å stå for lenge på kjøkkenet, så her er det oftest mannen som står for middagen. Er utrolig heldig som har en mann som hjelper så mye til trass fulle dager på jobb, for det er ikke hverdagskost! Hadde det ikke vært for han hadde det nok gått i ferdigmat eller bare brødmat, for kroppen spiller ikke helt på lag for tiden :p Ikke tenk at du må lage alt hjemmelaget og fra bunnen. Du har all grunn til å unne deg ferdigmat :happy:

Jeg sitter mye ved bordet og skjærer grønnsaker, eller har en stol ved komfyren mens ting stekes. Liker best å lage gratenger eller lignende som skal inn i ovnen. Har heldigvis ikke store plager, så det hjelper å sitte når jeg kan. Lager fortsatt all mat fra bunnen.

Kjenner meg igjen. Blir ofte umåtelig trøtt sånn ved middagstider. [emoji42][emoji42]
Heldigvis har jeg en mann som er kjempe flink å lage mat. [emoji7]
Vi lager som oftest alt fra bunnen, men innimellom blir det pølser og lompe eller lignende.

Back
Topp