Middagsglass

venter_spent

Gift med forumet
Jeg har til nå laget middag til lillegutt selv, men ettersom vi skal på ferie tenkte jeg det var greit å ta med middagsglass herfra. Prøvde meg på et 6-mnds glass til han i går, men han bare brakk seg, lagde grimaser og spyttet ut.
Vet ikke om det var pga smaken eller fordi det er noen klumper i det. Skal prøve en ny smak til han i dag og hvis han fortsatt brekker seg skal jeg prøve igjen etter en runde med stavmikseren.

Hva har dere erfart at barna liker av middagsglass??

Jenta mi liker bare middagsglass fra Hipp, spesielt Pasta Penne og Nudler med grønnsaker[:)]
Alle middagsglassene vi har prøvd fra Nestle har hun nektet å spise, hun bare brekker seg[8D][&:]

Nicoline brakk seg litt med en gang vi byttet til 6 mnd glass, men trur det var fordi det var litt klomper i de[:D] Får nå ELSKER hun de glassene hun brakk seg av før[:D][:D]

Min er ikke no fan av middagsglassene, men det går da ned... Han spiser bare et halvt glass til middag da.. Grøten går bedre, og det er nok pga bitene i middagsglasset tenker jeg. Og da tenker jeg at det får han bare venne seg til[8D]

Får ikke i henne noen middagsglass[:@].... Oppgitt og frustrert!

Prøvde å lage grønnssksmos selv, men det bare brakk lillegutt seg av... [&o]
Av middagsglass har vi nettopp prøvd et 6 mndsglass; gulrot, mais og kalvekjøtt fra Hipp. Den likte han GODT! [:D] Skal prøve potet, mais og kalkun-glasset til Hipp i dag [:)]
Han spiser bare et halvt glass middag foreløpig, men er nå oppe i en hel porsjon grøt til frokost og kvelds [:D]

Biter er nok bare en vanesak. Men hipp sine middagsglass fra 6 mnd er helt finmost, nestle en mellomting, og småfolk har masse biter. Er min erfaring.. Prøv litt forskjellige sorter du, de små trenger litt tid på å venne seg til nye konsistenser og smaker [:)]

Brakk seg i starten her og, men nå går de fleste ned på høykant[:D][8D]

Klumpene bryr hun se ikke om lenger, så spiser mest 8 mndsglass.. det gikk mye bedre med klumper etter at hun begynte å spise litt brødskiver[:)]

Fiskeboller er det eneste jeg har prøvd som hun ikke liker..

Nestle virker så langt å være bare æsj tvers gjennom, han forsøker så godt han kan å ikke svelge middagsmat fra nestle og dersom han er så uheldig at det kommer ned i svelget så brekker han seg. Hipp derimot er gode greier!! [;)]

Hun er ikke så glad i min mat lenger, nå som den ikke er så finmost. [8|][&o] Men av kjøpamat så er hun veldig glad i Mors lapskaus fra Småfolk. Og brokkoli og fullkornsris fra Holle var digg, men den lukta så jævlig at jeg har ikke kjøpt den nå mer. [&:]

ORIGINAL: Bare Kari

Her elsker hun alt av middagsglass og hater hjemmelaget[8|] Hehe..

Det gjør Adrian å.. men favorittene er kalkun og grønnsaker fra nestle 6 mnd.. og 8mnd småfolk fiskeboller.. hehe.. han blir vill i blikket.. men han eter alt han får..[;)]

Her har vi slitt med middag i 6 uker nå og har prøvd alt fra å lage selv til alle forskjellige glass. Men nå har han endelig funnet en han liker og det er Naturnes fra Nestle med kalv[:)] Den er det ikke klumper i så tror det er mye det som gjør at han liker den for så fort det er klumper brekker han seg veldig. Så du kan jo prøve den å se om han vil ha!

Den er forresten mye billigere i Sverige. Her på Ica koster 1 pakke med 2 bokser 42kr og i Sverige koster den samme 25 SEK. Så mye å spare der :)

Hipp er det eneste jeg får i henne....det jeg lager liker hun iallefall ikke[&:]

Han spiser alt han får av middagsglass, men mormors lapskaus er favoritten. Idag spiste han et helt glass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lillegutt spiser det meste av middag[:D] han brakk seg til å begynne med, men nå går det ned på høykant[8D]

Her er alt av glass med spaghetti og evt tomatsaus på 6 mnd glass storveis, spesielt nestle sin spaghetti, for den er ganske mye smak på.

Har nett starta så vidt med middagsglas, så no går det i Spagetti med kjøttsaus, nestle sin. Ho skar litt grimasar av dei første skeiene, men gjekk glatt ned[:D] prøvd nestle med lammekjøtt i, den likte ho ikkje.

Back
Topp