Middagsglass

okt78

Flørter med forumet
Når begynte dere å gi middag og hvor mye de første gangene?

Hvor mye mme er vanlig å gi i løpet av dagen når de små får stadig mer fast føde?

Vi gir grøt 2 ganger om dagen og innimellom litt frukt...

Frokost 7-8: grøt + vann + litt mme
Lunsj 11-12: mme (frukt)
Middag 15-16: mme (skal starte med middagsglass)
Kvelds18-19: grøt + mme

og noen ganger en flaske mme på natten...

om d er første gang han skal spise d så holder t nok med 1/2 glass av de store eller 1 av de små glassene. mini her spiser ett helt stort glass. men så har han spist d siden han var 5 mnd. så han er vandt med d. han får grøt eller velling til frokost og 2-3 melke flasker uten om d, ca 200 ml ferdig blandet med mme i hver flaske. er vel ca 500 ml med veske de skal ha i seg. så får han også frukt eller puree som mellom måltid om han vil ha d.

Jeg begynnte med grønnsakspure og gulrot og potetpure. Da ga jeg 1-2 sjeer første dagene, og økte gradvis. Har også gitt hjemmelaget, han liker begge deler. De glassene er ikke så store så tok ikke lange tiden før han spiste et helt glass av de. Etter 1 mnd med de gikk jeg over til kylling og grønnsaker, eller kalkun og grønnsaker. Har ikke turt å gi mye av noe han ikke har smakt før så jeg har forsøkt meg frem. Nå spiser han opp et HIPP eller NESTLE glass med middag, eller en liten posjon av det jeg lager på ca samme størrelse. Jeg tar i litt usaltet meierismør i hjemmelagde maten, det liker han godt.

Når jeg droppet mme før middag, og ga vann eller ingenting, spiste han et helt glass, så han her får et måltid, altså middagsmåltidet uten mme til.

Sånn er dagen med måltider her
Morgen: 200 mme
Frokost; Grøt og vann eller smothie
Lunsj 150-200 mme og fruktpure eller en halv most banan.
Middag Kylling/grønnsaker vann til og noen sjeer fruktpure til dessert
Kveldsmat Grøt og mme (gir mme 30 min etter grøt rett før senga)

Jeg skal begynne å prøve å gi fisk jeg nå fremover, spent på om det faller i smak.

Pupp på morran.

Frokost 9.30-11 med grøt og brødskive.

Middag 14.30-16 med grøt og middag blanda. Han var kresen på middagen så da må jeg blande potet, grønnsaker, saus og kjøtt osv. i grøten. Om vi bruker glass, så går det litt over ett halvt glass.

Kvelds 18.30-19 tiden med grøt og skive.

Gir pupp før måltidene (suger 2-15min)

Også får han vann til alle måltidene og sviskemos/aprikos og fruktmos.

Føler at det er lite melk han får, men jeg forklarte hvordan det gikk til hs og hun mente det skulle være greit enda.

Back
Topp