Middagsforslag ?

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Jeg er egentlig en reser på ukesmenyer når jeg lager de, men nå kjenner jeg at alt byr meg imot. Vi pleier å ha ganske enkle og greie middager i uka, også koser vi oss skikkelig i helgene, for da har vi bedre tid til å lage middag.

Har dere forslag til middager ? HVA SOM HELST :P

Her sto det fiskekaker på menyen i dag. Men etter at jeg lukta på potetene før de ble kokt, blir det toast i stedet :P
Sambo har resignert og innser at middag blir det jeg ikke brekker meg av, selv om jeg tror han begynner å bli lei av toast, så i morgen skal jeg prøve meg på pannekaker og bacon....

Vi fikk servert lammestek hos svigers i dag.. Det var nyyydelig så jeg spiste selvfølgelig alt for mye. Resultat superkvalm igjen :confused:

Her sto det fiskekaker på menyen i dag. Men etter at jeg lukta på potetene før de ble kokt, blir det toast i stedet :p
Sambo har resignert og innser at middag blir det jeg ikke brekker meg av, selv om jeg tror han begynner å bli lei av toast, så i morgen skal jeg prøve meg på pannekaker og bacon....

Er litt godt jeg ikke er helt alene :p Jeg kan ikke spise ris, pasta og veldig lite poteter, alt som har mel og gjær i seg går også dårlig, så er begrenset fra før av. Hjelper lite at denne kvalmen skal begrense resten :p

Jeg skal krype til korset i morgen, for da kjøper jeg -brød- og prim :p Spiste en skive her om dagen, og det var det beste jeg har smakt på lenge! Skal jo liksom ikke spise brød, men nå tror jeg at ejg driter i det :p

Kom frem til 15-16 middager, så håper noe av det går greit, hvis ikke får resten av folka spise, også får jeg spise skive emd prim :p

Karbonader med stekt løk poteter, kokt gulrot og kålrot.
Kjøttkaker i brunsaus
Laks med spaghetti, gulrot, vårløk og fiskesaus.
Tacosalat
Stekt kylling, med paprikasaus og stekte båtpoteter

Dette er man-fre meny denne uka! Ny liste neste fredag:D

Vi fikk servert lammestek hos svigers i dag.. Det var nyyydelig så jeg spiste selvfølgelig alt for mye. Resultat superkvalm igjen :confused:

Det hørtes fyktelig godt ut :p Synd jeg ikke finner lammestykker som er små nok for en familie som spiser som 1 voksen og 1,5 barn :p

Middagsplanleggingen ja, den er fryktelig dårlig for tiden :P Må ta det fra dag til dag, og av og til blir det kjappe løsninger for mann og barn da jeg ikke klarer middag i det hele tatt. Mannen lager maten nå for tiden, men jeg som bestemmer ;)

Vi skal ha hjemmelaget fiskegrateng i morgen (les: den er ferdiglaget fra før, tas bare opp fra fryseren). Det smakte ihvertfall godt forrige uke, så håper jeg tåler den i morgen også...

Ellers skal vi ha hjemmelaget sushi neste lørdag, favoritten til både meg, mann og treåringen. Men "hysterisk" som jeg er så blir det uten fisk for undertegnede (selv om det skal være lov for gravide...).

Det hørtes fyktelig godt ut :p Synd jeg ikke finner lammestykker som er små nok for en familie som spiser som 1 voksen og 1,5 barn :p
Det du kan gjøre er å kjøpe ei lammestek og steke den ferdig, det dere ikke spiser fryser dere bare Ned i serveringsstykker og vips så har du svært enkel middag til en annen gang ;) Svigers gjør ofte dette og man kan ikke kjenne at steka ikke er nystekt ;)

Det du kan gjøre er å kjøpe ei lammestek og steke den ferdig, det dere ikke spiser fryser dere bare Ned i serveringsstykker og vips så har du svært enkel middag til en annen gang ;) Svigers gjør ofte dette og man kan ikke kjenne at steka ikke er nystekt ;)

Det har jeg pleid å gjøre med mye, men mannen min er så kresen, så det blir ofte bare liggende. Også er jeg ikke helt sikker påom jeg orker å styre så mye emd mat som jeg oftest blir dårlig av :p Sauselukt er ikke helt vennen min for tiden :p

Off, det blir fra dag til dag, mye jeg ikke orker å lage, noe funker en dag, men ikke neste osv...

Her tas det også fra dag til dag da det varierer svært på hva jeg orker å spise ;) Synes også det er helt forferdelig å stå lenge å kokkelere på kjøkkenet. Da klarer jeg ikke å spise noe etterpå :)

Blir mye fra dag til dag her også ja.. Sambo fikk sjokk i dag da. Vi bruker ofte på søndager å ha spesielt god frokost, gjerne egg og bacon ;) I dag skulle Han for en gangs skyld late frokost.. Han rygget da jeg ikke ville ha bacon, og ble enda mere sjokkert da jeg epistemology bare et halvt stekt egg og et kvart rundstykke.. Sånn er det nå om dagen og ofte blir det mindre enn som så :confused:

Jeg er avhengig av ukesplaner :p Jeg har ikke sjans til å komme hver dag, innom butikken, finne ut hva vi skal ha, handle det, hjem for å lage middagen og alt det styret der. Mannen min har aldri noen forslag til middag, så det står veldig på hva jeg foreslår. Er så lei av å bruke evigheter på hjemveien fra jobb, bare fordi middagen er så uviss :p Jeg handler inn for 1-2 uker om gangen, så om det står en rett som ikke frister den dagen, tar vi jo bare noe annet :) Så lenge det er i skapene er det liksom greit.

Jeg har fått ned to uker nå, så får satse på at det går bra :)

Kylling i Maggi pose med chips ( pommesfritt) baberque saus, ost og salat.

Her blir det kyllingstrimler med ris, brokkoli og bretange saus idag. Egentlig er jeg veldig glad i deet, men kylling er noe jeg har fått helt avsmak på nå.. men det er det vi har liggende så får bare bli det idag :P

I dag blir det pølsegrateng. Stekte pølser blandet med potetmos og grønnsaker, gratinert i ovnen med masse ost oppå. Enkelt og kjapt og godt i en travel hverdag :)

Back
Topp