Middagsforslag..

*StarWish*

Elsker forumet
Julibarna2014
Føler at jeg trenger noen nye middagstips [:D] er jo mye å finne på nettet, men ofte er det mange ulike varianter ute å går i de mange kjøkken.. Og jeg vil vite deres middagsretter... Kjør på og sleng ut tips og evt oppskrifter og fremgangsmåter!

Fjordland risgrøt.. Ta av pappemballasjen..Riv av plastlokket (evt stikk hull i og sett i micro), tøm grøten over en kjele og kok opp. Serveres med smør,sukker og kanel.

Sambo/kokk er bortreist..

idag hadde jeg en super enkel middag[:)]

stek kjøttdeig, hell oppi løk og hvitløk og sopp. la det surre litt. hell så en pose saus (jeg brukte brun saus) over og tilsett vann. ferdig[:)] serveres med det du har lyst på. jeg hadde poteter og gulerøtter og tyttebær, smakte litt som kjøttkaker bare myyye kjappere å lage[:)]

ORIGINAL: Nataleen

Fjordland risgrøt.. Ta av pappemballasjen..Riv av plastlokket (evt stikk hull i og sett i micro), tøm grøten over en kjele og kok opp. Serveres med smør,sukker og kanel.

enklere blir det ikke.. hehe[8D]

Å nå kom jeg på at jeg har helt glemt bort oppskriften på den kylliggryta... hoho...[8D][:D]

Kyllingfilet (ønsket mengde)
1 boks Krossade tomater
1 boks Creme Fraiche
2-4 ss søt chillisaus
2 ss mango chutny
1 dl vann
1 ss ( eller 2 firkanter) buljong
1 ts karry
1 ts paprikapulver
4 ts estragon
1 fedd hvitløk (deles i små biter eller "presses")

Bland alt sammen og la det koke litt...stek bliter av kyllingfilet og ha de oppi tilslutt.. Serveres med ris/salat..
mmmm..NYT!

ps..jeg bruker ikke mer enn 2ss søt chillisaus og 1,5 ss mango chutny for jeg liker den ikke så veldig søt...

ORIGINAL: bolline

Å nå kom jeg på at jeg har helt glemt bort oppskriften på den kylliggryta... hoho...[8D][:D]

Kyllingfilet (ønsket mengde)
1 boks Krossade tomater
1 boks Creme Fraiche
2-4 ss søt chillisaus
2 ss mango chutny
1 dl vann
1 ss ( eller 2 firkanter) buljong
1 ts karry
1 ts paprikapulver
4 ts estragon
1 fedd hvitløk (deles i små biter eller "presses")

Bland alt sammen og la det koke litt...stek bliter av kyllingfilet og ha de oppi tilslutt.. Serveres med ris/salat..
mmmm..NYT!

ps..jeg bruker ikke mer enn 2ss søt chillisaus og 1,5 ss mango chutny for jeg liker den ikke så veldig søt...

OH LYKKE [:D][:D] den ser jo dritgod ut! Den skal prøves snart. Takk for tipset med søt chillisausen og mangoen. Følger tipset jeg!

tusen takk!

ORIGINAL: maric

idag hadde jeg en super enkel middag[:)]

stek kjøttdeig, hell oppi løk og hvitløk og sopp. la det surre litt. hell så en pose saus (jeg brukte brun saus) over og tilsett vann. ferdig[:)] serveres med det du har lyst på. jeg hadde poteter og gulerøtter og tyttebær, smakte litt som kjøttkaker bare myyye kjappere å lage[:)]

Godt tips [:D] jeg har pleid å steke kjøttdeig, løk og hvitløk.. krydre det godt, blant annet med et etiopisk krydder, ha litt vann over, og tilsette gulrøtter, brokkoli, blomkål og paprika... Og servere det med ris.. med eller uten saus, smaken er god [:D]

Men ditt tips skal prøves neste gang.. Det hørtes veeeldig godt ut!!

Haha, og noen er i sorg høres det ut som?? [8D][:D] Men fjordland risgrøt er godt det altså!

ORIGINAL: *Starwish*

Haha, og noen er i sorg høres det ut som?? [8D][:D] Men fjordland risgrøt er godt det altså!

Ja,skulle ønske jeg var mer som dere..[:)] Jeg lager aldri mat.

Jeg tyr veldig fort til pasta når jeg skal lage mat.. Kan variere i det uendelige i grunn.. Med eller uten saus..
Men favoritten min er fullkornspenne i ønsket mengde kokes som normalt. Fres blomkål, brokkoli, squash, skinke og ananas i panna i ca 5-10  min. (ananasen kan du tilsette samtidig med pastaen) Tilsett pastaen når denne er ferdig kokt på slutten av tiden i panna. Serveres med loff eller hvitløksbaguetter til.

Dette trenger du:

toro potetmos, kjøttdeig, sopp, mais, paprika, løk, tacokrydder, kvitost.

Du gjør:

tilbered potetmosen som anvist[:-] steik kjøttdeig, surr løk, klæsj oppi sopp, mais,paprika og løk sammen med kjøttdeigen, hell over tacokrydderet og litt vann å sånt.. etterpå fyller du hei ildfast form med kjøttdeigen, klæsj potetmosen over kjøttdeigen, strø på litt kvitost, steik i steikeovnen til osten er gyllen på 150 grader...

enkelt og greitt...

ORIGINAL: Sings

Dette trenger du:

Du gjør:

tilbered potetmosen som anvist[:-] steik kjøttdeig, surr løk, klæsj oppi sopp, mais,paprika og løk sammen med kjøttdeigen, hell over tacokrydderet og litt vann å sånt.. etterpå fyller du hei ildfast form med kjøttdeigen, klæsj potetmosen over kjøttdeigen, strø på litt kvitost, steik i steikeovnen til osten er gyllen på 150 grader...

enkelt og greitt...

åh, NAM!! det hørtes ut som sånn grapse middag som jeg elsker!!! hehe

ORIGINAL: maric

Dette trenger du:

Du gjør:

enkelt og greitt...

åh, NAM!! det hørtes ut som sånn grapse middag som jeg elsker!!! hehe

NAM, jeg skal prøve denne!!!

Dette trenger du:

Du gjør:

enkelt og greitt...

så og si det samme som shephards pai..

Pastasalat:
Pastaskruer
Bog skinke
Purreløk
Kokte egg i båter
Bland inn 1 pakke lett-majones og 1 boks lett-rømme + litt salt og pepper.
Syns det er kjempegodt og kjempeenkelt [:)] Kanskje ikke det sunneste men... [8D]

Noe vi også syns er veldig godt er strimlet svinekjøtt, ris, stekte grønnsaker
(f.eks squash, babymais, sølvløk, løk, hvitløk, sopp osv) og peppersaus.
Enkelt det også, jeg bruker ikke så mye tid på kjøkkenet [;)]

Back
Topp