Middagsforslag i en hektisk hverdag

Babytanker

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hei hei! :-)
Jeg er stort sett alene hjemme, nå som jeg er gravid er jeg både matlei, trøtt og et skikkelig matmonster.
Problemet er at jeg ofte velger kjappe løsninger, med dårlig sammensetning av næringsstoffer.
Jeg trenger litt inspirasjon til å finne glede i matlaging for tiden!

Har du forslag som ikke inneholder fisk? Er under utredning for alvorlig fiskeallergi. Det er trasig, siden jeg elsker fisk og er gift med en fisker! :-/

Hei hei! :)
Jeg er stort sett alene hjemme, nå som jeg er gravid er jeg både matlei, trøtt og et skikkelig matmonster.
Problemet er at jeg ofte velger kjappe løsninger, med dårlig sammensetning av næringsstoffer.
Jeg trenger litt inspirasjon til å finne glede i matlaging for tiden!

Har du forslag som ikke inneholder fisk? Er under utredning for alvorlig fiskeallergi. Det er trasig, siden jeg elsker fisk og er gift med en fisker! :-/

Uff, så kjedelig! Og fisk som er SÅ godt og i tillegg når du har tilgang på det fra mannen din... Håper du finner ut av det med allergien og at du blir bedre.

Er mye du kan lage av f.eks. kylling da, enkle og kjappe retter.

1. Fres en kyllingfilet i panna, hiv grønnsaksblanding i en ildfastoven og legg kyllingen oppå. La det stek i ovnen til grønnsakene er ferdige. Saus e.l. som ønskelig.

2. Skjær kyllingfilet i strimler, stek opp og bland med en god saus, alt fra sursøt o.l.

3. Stek en kyllingfilet og spis sammen med en frisk salat med de grønnsakene du selv liker.

3. Kyllingsalatkjøtt med litt grønnsaker i wraps/pitabrød

4. Kylling og pasta + wokgrønnsaker

5. Kyllingkjøtt, speltlompe, ost, ketchup og spinat. Som en slags pizza, ha spinat over når alt er stekt ferdig før du skal spise.

Ellers kan du også lage deg en frisk salat med mye godt oppi, med og uten kjøtt som kylling, skinke. Kjøtt kan jo ofte erstattes med bl.a. gode bønner av forskjellige slag m.m.

God "middag"! ;)

Jeg er allergisk mot fisk, og føler selv at vi spiser variert. Vi har fisk 1-2 ganger i uka, og da spiser jeg noe annet protein, men samme tilbehør.

Denne uken skal vi ha:
- hjemmelaget pizza m salat
- skinkesalat
- kyllinggryte
- pannekaker
- grønnssakssuppe
- taco

- Har laget en del taco enten med karbonadedeig eller kylling, fullkornslefser og masse grønnsaker.
- Kylling- og brokkoligrateng
- Koteletter, strimlet svinekjøtt eller kyllingfilet med fullkornsris og salat
- Wok

Back
Topp