Middagsforslag for oss som er kvalme

Lillekoala

Forelsket i forumet
hva kan man spise eller lage til middag når man er kvalm? Har egentlig ikke lyst på noe men må jo prøve å spise noe men hva??? Noe lett, ikke sterkt, og ikke tungt. Jeg klarer ikke finne noe...lever på Marie kjeks og rett i koppen supper enn så lenge...
 
Jeg spiser rett i koppen tomatsuppe med pasta og mozzarella. Så kanskje tomatsuppe med pasta og ost passer? :)
 
Funnet ut at pasta funker for meg. Men jeg er somregel kvalm frem til middag og middag er ett av de få måltidene ila dagen jeg klarer tanken på og klarer å spise litt av uten å bli skikkelig kvalm etterpå.
 
Jeg spiste fiskesuppe da jeg var på det kvalmeste. Den til Fjordland var favoritten, syns særlig gulrotbitene oppi der var så gode ... Høres ikke akkurat kvalmevennlig ut, men det gikk. Så lenge ikke det er mye fett funker det for meg, selv om ingenting egentlig frister.
 
Jeg spiste fiskesuppe da jeg var på det kvalmeste. Den til Fjordland var favoritten, syns særlig gulrotbitene oppi der var så gode ... Høres ikke akkurat kvalmevennlig ut, men det gikk. Så lenge ikke det er mye fett funker det for meg, selv om ingenting egentlig frister. Og må ha noe som er kjapt, orker ikke vente på mat nå for tida!
 
Jeg spiste fiskesuppe da jeg var på det kvalmeste. Den til Fjordland var favoritten, syns særlig gulrotbitene oppi der var så gode ... Høres ikke akkurat kvalmevennlig ut, men det gikk. Så lenge ikke det er mye fett funker det for meg, selv om ingenting egentlig frister. Og må ha noe som er kjapt, orker ikke vente på mat nå for tida!
 
Rene smaker passer meg.så strimlet svinekjøtt eller kylling med forskjellige wook grønnsaker og nudler.så kan en velge om en orker wook saus eller soya saus til;)
 
Rene smaker passer meg.så strimlet svinekjøtt eller kylling med forskjellige wook grønnsaker og nudler.så kan en velge om en orker wook saus eller soya saus til;)
 
Eh? Beklager, det ble litt mange svar, skjedde noe rart og får ikke slettet ... prøver å banke det inn her, liksom :angelic:
 
Hjemmelagede supper, baguetter med fyll på, wok, kylling og bakt potet, pasta, stekt fiskepudding, pizza, kokt torsk var mat jeg fikk greit ned da jeg var dårlig.
 
Shit. Jeg tydde til mcD i dag. :eek: :p ellers klarer jeg ikke middag og spiser heller appelsin og yoghurt :)
Hadde så lyst på mcd i helgen...man må nesten spise det man har lyst på når man har lyst for i neste øyeblikk så er det borte. Jeg kjøpte en gulerot kake før idag. Hadde sååå lyst på den. Men så spiste jeg den ikke med engang og nå er jeg kvalm og orker den ihvertfall ikke. Ga den til mannen- han ble fornøyd :happy:
 
Pizza med ost å skinke og toast med ost og skinke. Osteloff med ost og skinke og pizzaboller. Haha. Hører hva det går i her, men det funker. Og mandariner :) klarer ikke kjøtt lenger, sånn foruten pålegg som skinke, alt annet byr meg virkelig imot. Men pizza er nøytralt for meg ivertfall, er jo ikke det aller verste. Får ikke i meg folat eller omega 3 lenger heller, faktisk blitt i bedre form etter jeg stoppet. Vet man skal men når formen er sånn så må jeg bare holde på det jeg kan.
 
McD frister nesten alltid når jeg er kvalm, av den enkle grunn at OM jeg kaster opp og mister lysten på bigmac det neste halvåret så gjør ikke det så mye.
Kylling uten for mye krydder
Spaghetti med smør
Couscous med grønnsaker og rømme/yoghurt/tzaziki
Pizza med creme fraice saus for å slippe sterk tomatsaus

Ellers går det mye i loff med ost,skinke, agurk.
 
Nudler er fint. I de to forrige svangerskapene mine tenkte jeg mer på hva maten smakte på vei opp enn ned ;) (tomatsuppe var helt utelukket f.eks).
Anbefaler å spise mat som er forholdsvis nøytral med unntak av salt. Viktig å få i seg nok salt slik at man holder på veske. Tomatsaus i alle varianter anbefaler jeg å unngå, av den enkle grunn at det er forferdelig når det kommer opp igjen.
 
Back
Topp