Middagsbesøk

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hva serverer du hvis dere får besøk av en annen småbarnsfamilie til middag? Jeg tenkerbpå alternativer som er barnevennlige, men som også voksne liker, og som det går an å lage uten å stå i timesvis ved kjøkkenbenken :-)

Her går det ofte i en god hjemmelaga lasagne i slike anledninger, men må jo ha mer på 2-familiers-middags-repertoaret :-)

Vi lager ofte pizza med enkel topping, og har heller noe mer spenstig salat og ulike utvalg i dressing som tilbehør. :-) Ellers har jeg inntrykk av at de fleste barn liker taco, så kan man heller holde av noe kjøttdeig og krydre litt mindre dersom det er veldig små barn som skal komme. :-)

Utover det har vi servert spaghetti m/hjemmelaget saus - gjerne med parmesan som frivillig topping og noe godt brød, grønnsakssuppe eller ovnsbakt kyllingfilet med grønnsaker og ris og div. snacks til tilbehør. :-) Kylling er alltids en slager, for da kan man krydre veldig enkelt til barna og litt mer fancy til de voksne - uten at det tar lenger tid å tilberede!

Husker fra min barndom så lagde mamma potetgrotte. Det er hjemmelaget potetmos med pølsebiter,blomkål, brokkoli og gulrot. Toppet med ost eller kavring.
Relativt sundt og godt alternativ som kan lages dagen før og settes i ovnen og varmes 20 min før den skal nytes

Lasagne er nok en slager ja.

Noen enkle gryteretter kanskje?

Hjemmelaget tomatsuppe eller en annen type suppe med nybakt urtebrød.

Pasta carbonara.

Hjemmelaget fiskegrateng.

Back
Topp