Middags forslag????

Stine sin mamma

Forelsket i forumet
Er det noen som kan gi meg gode og relativt enkle oppskrifter/forslag til middag?

Jeg syns vi har kommet oss inn i et spor der det samme dukker opp igjen hele tiden og jeg evner ikke helt å tenke nytt. Trenger sårt noen gode forslag. Alt av interesse. Gjerne halvfabrikater og gjerne noe som lages fra bunnen av.
Pastasalater, gratenger, supper osv.......trenger noen ideer.

Har vært inne på noen matsider, men det ser litt komplisert ut mye av det! Jeg vil har hverdags mat jeg.......[:)]

Hvis du har lyst til å lage noe kjapt og godt i varmen, har jeg et forslag:
Stek litt løk, champignon og bacon sammen. Deretter har du over en pk carbonara saus og følger oppskriften på den.
Så koker du spaghetti ved siden av.
Dette er utrolig kjapt og godt synes jeg[:)] 

Favoritten her er:
1 boks Bog/Picnik- skinke
Spaghetti
bernaisesaus
ost

del skinka i terninger, kok spaghettien, legg i ildfast form, og hell bernaisesausen over. Stø over ost, og gratiner i ovnen. Enkelt og veldig godt [:)]

Steik ein pakke kjøttdeig. Krydre med salt og pepper. Bland  i ein boks knuste tomater + ein boks creme freche. Bland i 5 dl kokt pasta. Hiv alt i en ildfast form og strø ost på toppen. Gratiner i ca 15-20 min. Server med brød og/eller salat til. Kjempegodt og lettvint!! (oppskrift fra bladet Kamille)

kok opp noen poteter. brun kjøttdeig og løk sammen..bland og mos det sammen.ha oppi litt kjøttbuljong. og vips klart til servering..

dette er ingen eksklusie rett, men den er veldig populær blandt barn å smaker godt..

Back
Topp