Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Denne uka blir det:Hvilke middager har dere?
Tenkte å skrive meny for to uker men trenger litt tips til retter å bytte på![]()
Samme her. Hehe.I dag var det kjøttdeig og pølser i tomatsaus, med spagetti og salat. Resten av uken vet jeg ikke, for vi må handle , aka mannen er på butikken.
Fast fredag er taco og lørdag er pizza lagd på resten av kjøttdeigen, ellers er jeg ganske fantasiløs akkurat nå, så jeg venter og ser hva mannen kommer hjem med, så blir det vel middag i morgen også
Kom gjerne med en konkret ukeplan, høres veldig spennende utJeg er en av de som planlegger en hel uke i slengen og handler inn hver mandag eller tirsdag....
mandag er pastadag
Tirsdag er fisk
Onsdag er kjøtt
Torsdag er fisk
Fredag er noe sykt lett til ungene før leggetid, og taco kveld.
Lørdag er typisk helgemat som krever litt ekstra tid.
søndag varierer vi veldig- men ofte en stek eller gryte eller noe skikkelig kraftfullt med mye grønnsaker som kam putre i ovnen av seg selv.
Jeg har brukt mye matprat sine forslag, og kolonial/ulike matkasser som forslag. Jeg forsøker å planlegge slik at vi kaster minst mulig mat, spesielt grønnsaker. Skal vi ha gulrot, så er 1 kg til to middager, og da planlegger jeg det som tilbehør. Varierer også med pasta, ris og potet i alle varianter.
Tips for min ukeshandlet er å egentlig planlegge grønnsaker først og ta tilbehøret deretter for å redusere matsvinn samt billig for lommeboken![]()
Kom gjerne med en konkret ukeplan, høres veldig spennende ut![]()