Middager som "lager seg sjøl"?

V.B

Flørter med forumet
Veit jeg ikke er den eneste som sliter med utmattelse og generelt uggenhet i svangerskapet, så kanskje dette kan være en tråd med gode tips til enkle middager - slik at vi kan orke å i det hele tatt lage middag? :dead::shy:
Klarer knapt å tenke for tida, har så lite energi, så det blir dessverre mye pølse og potetmos :sorry:
Mannen jobber lange dager og 2åringen krever jo sitt, naturlig nok!

Noen av dere som har gode tips på enkle middager som ikke krever så mye av en utslitt og hormonell zombie ? :wacky: setter pris på alle forslag!!
 
Her har jeg og ungene planlagt ting jeg kan klare å lage og de spise de neste dagene. Så da blir det en dag med risgrøt med fenalår til (jeg får ikke fenalår:shifty:), tomatsuppe med makaroni og egg, fiskegrateng med reven gulrot og en dag med pizza til meg og yngste mens eldste vil ha sushi. Skal også kjøpe inn litt cherrytomater, agurk, paprika og ferdigsalat som jeg tenker vi kan ha som siderett eller noe.
 
De raske middagsløsningene til Rema 1000, de har supper, lapskaus, pølsegryte osv.

Ellers pleier jeg å lage opp masse de få gangene jeg orker å lage noe skikkelig (oftest i helger :p), typ kyllinggryte, kjøttsaus til spaghetti osv. Så tar jeg det bare opp fra frysen og varmer det :)
 
Ferdige middager fra rema, suppene og grytene er ganske gode. Frossenmiddag kan også gå an.
I dag laga jeg enkel carbonara, veldig fornøyd med at jeg klarte å steke bacon uten å bli dårlig!
 
Min go-to hurtigrett :
kok pasta, hiv i noen brokkolibuketter mot slutten av koketiden, hell av vannet og rør inn pesto (legg noen cherrytomater på toppen)

Ellers er jo grønnsaksuppe noe som er enkelt og sunt om man kjøper ferdig oppkuttet fra frysedisken :)
 
Idag spiste vi folkets lasagne til middag. Rett i ovnen :p veldig god til å være ferdigmat.
 
Her har jeg og ungene planlagt ting jeg kan klare å lage og de spise de neste dagene. Så da blir det en dag med risgrøt med fenalår til (jeg får ikke fenalår:shifty:), tomatsuppe med makaroni og egg, fiskegrateng med reven gulrot og en dag med pizza til meg og yngste mens eldste vil ha sushi. Skal også kjøpe inn litt cherrytomater, agurk, paprika og ferdigsalat som jeg tenker vi kan ha som siderett eller noe.
Fiskegrateng og tomatsuppe er jo genialt, tenk at jeg har helt glemt det bort :wideyed: takk!:D
 
Det var lurt! :D tusen takk for gode tips !
De raske middagsløsningene til Rema 1000, de har supper, lapskaus, pølsegryte osv.

Ellers pleier jeg å lage opp masse de få gangene jeg orker å lage noe skikkelig (oftest i helger :p), typ kyllinggryte, kjøttsaus til spaghetti osv. Så tar jeg det bare opp fra frysen og varmer det :)
 
Sliter med stekeos sjøl :wtf: men carbonara kan jo funke med feks sopp også, det skal jeg virkelig lage :D takk for tips!
Ferdige middager fra rema, suppene og grytene er ganske gode. Frossenmiddag kan også gå an.
I dag laga jeg enkel carbonara, veldig fornøyd med at jeg klarte å steke bacon uten å bli dårlig!
 
Min go-to hurtigrett :
kok pasta, hiv i noen brokkolibuketter mot slutten av koketiden, hell av vannet og rør inn pesto (legg noen cherrytomater på toppen)

Ellers er jo grønnsaksuppe noe som er enkelt og sunt om man kjøper ferdig oppkuttet fra frysedisken :)
Åh nam!!! :D det høres ut som kommer til å bli en slager her også :D
 
Her har jeg og ungene planlagt ting jeg kan klare å lage og de spise de neste dagene. Så da blir det en dag med risgrøt med fenalår til (jeg får ikke fenalår:shifty:), tomatsuppe med makaroni og egg, fiskegrateng med reven gulrot og en dag med pizza til meg og yngste mens eldste vil ha sushi. Skal også kjøpe inn litt cherrytomater, agurk, paprika og ferdigsalat som jeg tenker vi kan ha som siderett eller noe.



Fyyyy, nå fikk jeg lyst på fenalår!!
 
Kan virkelig anbefale denne! Synes den er ganske kjapp å lage, selv om den ikke helt «lager seg sjøl». ;) Har funnet ut at for oss passer å justere oppskriften til ca. 1/3 beger creme fraiche, 1 hel (liten) rødløk og 3 tomater. Passer til ca. to voksne og to små barn. :cat:

Mange gode lukter og går bra for meg selv om jeg pleier å være ganske kvalm rundt middagstid. Tar ca. en halvtime å lage og mengden smak kan selvsagt justeres. :happy:

https://godtlevert.no/oppskrift/1696/kremet-pesto-pasta-med-kylling
 
Ferdiggrillet kylling fra butikken med enkelt tilbehør (salat/ris/ovnsstekte poteter etc) redder meg når jeg ikke orker å lage noe. Slipper lukt/steking av kyllingen, noe jeg akkurat nå setter stor pris på :laughing002
 
Her går det i mye frysemat eller ferdigretter fra Rema/Coop. Da jeg syns en del av ferdigrettene kan bli litt kjdelig helt alene bruker jeg å tilsette noen frosne, ferdigkrydra grønnsaker. Da får du f.eks ferdig thaisuppe fra Rema med gode, smakfulle grønnsaker oppi. Eller kombiner en litt kjedelig ferdigcarbonara med disse grønnsakene, så har du plutselig en spennende rett :) Alt dette er så enkelt at det kan tilberedes i mikro til og med, på svært kort tid. Ellers er jo fiksegrateng en sikker vinner, men det tar litt lengre tid. Mye godt i frysedisken av ulike fiskeretter nå.
 
Ferdiggrillet kylling fra butikken med enkelt tilbehør (salat/ris/ovnsstekte poteter etc) redder meg når jeg ikke orker å lage noe. Slipper lukt/steking av kyllingen, noe jeg akkurat nå setter stor pris på :laughing002
Dette kjøper jeg også når jeg er trøtt! Så har vi blandet salat til, og ris/pommes frites. Skikkelig godt!!
 
Back
Topp