Middager på 1 -2-3 - oppskrifter.

Lille_frosk

Glad i forumet
Hei.

Jeg er så matlei og i uke 28 i svangerskapet.

Noen som vil dele oppskrifter på middager som går på 1,2,3 altså som går kjapt.

Lille frosk

Jeg var fæl til å spise frossenpizza i svangerskapet, hadde avsmak på vanvittig mange typer middagsmat :P
Men gulrotsuppe er godt og veldig lett! Skjær opp gulrøtter og kok dem møre i hønsebuljong (eller grønnsaksbuljong for vegetarisk suppe) med en grovt oppskjært løk. Når alt er mørt (20 min? Kanskje litt lengre) kjører du det med en stavmikser til det er helt glatt, og så smaker du til med krydder og fløte/creme fraiche/melk eller bare lar den være som den er. Mange liker ingefær og/eller appelsin, jeg liker masse pepper :)
Jeg gidder aldri å skrelle gulrøttene, bare skyller dem...

Bestille kinamat :-P
Haha, neida.. (joda. )

Men ellers er ostesmørbrød, soaghetti og pølser, potetstappe og pølser/kjøttkaker, tomatsuppe, grøt eller noe i den duren mye brukt her.

Kanskje litt mere frokost, men finn noen små former eller et muffinsbrett, putt oppi en brødskive delt i to uten skorper i hver av formene, ha oppi et egg i hver og et par bacon. Ha på litt salt og pepper og putt det i ovnen på 120 grader til du syns det ser ferdig ut :) er kjempe godt!

svangerskapsmat på en to tre til meg uke 30-35 (middag)

• Tomat suppe
  • stekt ris med kikoman
full fantasi ikke sant LOL

Kjøpe en slik frossenblokk med sei, og sett det frem til tining om morgenen.
Når det nærmer seg middagstid puttet du den i en foodprocessor og kjøre den til en masse ha i litt rasper gulrot, finhakket paprika, ett egg og litt griljermel og kjør til en jevn masse (detter er gjort på under 5 minutter.
Form som fiskekaker og stek.
Server med kokt potet og grønnsaker

Stekt ris. Eller krydret kjøttdeig, mais, potetmos i en form, ost på toppen, inn i ovnen.
Baguetter som ostesmørbrød, bacon, tomat og ost. Nam!

Vi hadde veldig kjapp og grei middag idag, løkringer, innbakt scampi og vårruller stekt i ovnen med ris og sweet chili saus :)

Takk for tips.
Her er hver dag slik:
Mannen - middagsønsker?
Jeg - nei jeg vet ikke, spør jentene
Mannen - da finner jeg på noe
Jeg - ok
Mannen kommer hjem, og vi lager middag.Middagen står på bordet
Jeg - rører rundt i maten og spiser minimalt. Tenker Æsj jeg har ikke lyst på dette. BORTSKJEMT DRITTUNGE JA!

Laks med poteter og agurksalat (dritenkelt, laksen i ovnen, potetene med skallet på i gryta med vann, skjær noen agurkskiver og press over en lime, tilsett honning og rør rundt. Nesten ingen jobb!)

Eller enda enklere: ferdiggrillet kylling med ferdigkjøpt potetsalat. Evt. Steke opp noen svinekoteletter og servere med potetsalat og pasta med pesto. Null jobb. :)

Ovnsbakt laks på en seng av hakkede mandler og litt matolje. Kok potet (mandelpotet tar 15 min å koke), rasp agurk og ha i eddikvann, serveres med rømme. Lettvint og godt.

Fiskegrateng(findus), og stekt bacon. Trenger ikke noe ilag med når fiskegratengen inneholder makaroni.

Kyllinglår, ris og bearnaisesaus.

Back
Topp