Middager babyene liker

misty

Glad i forumet
August 2018
Hva slags middager liker babyene deres?

Min spiser avokado+fruktmos til lunsj, av og til litt brød, og grøt til kvelds, men er ikke så ivrig på middagsmat, så vil gjerne høre hva dere lager til middag til deres små.

Søtpotetmos
Pastinakk med eple og gulrot
Kikertpure med pære og brekkbønner
Prøvde å gi henne laks, men det var visst helt forferdelig

Fiskemat pølse kjøttboller og grønnsaker.
Min begynner å bli alteter.

Men pølse er visst favoritten. Da er han som en fugleunge som får mat.

Gryter er populært her. F.eks med søtpotet, grønsaker og kylling (most i blender til slutt).

Rotmos med smør. Evt med torsk eller laks oppi.

Av glass er det bare hipp grønnsakslasagne. Ellers spiser han av vår middag. Tilbereder nesten uten salt, så tilsetter vi andre etter behov :) elsker fisk, heldigvis :)

Hun spiser det vi spiser. Tilbereder uten salt. Deler i biter og så får hun sitte og plukke litt selv.
Fisk og grønnsaker er foreløpig favoritter, spesielt gulrot.

En mos med søtpotet, gulrot, pastinakk og lever er veldig poppis. I dag fikk han mos med kokt torsk, brokkoli, gulrot og søtpotet. Gikk glatt ned det også. Er en veldig matglad gutt da, har spist alt så langt:)

Fiskemat pølse kjøttboller og grønnsaker.
Min begynner å bli alteter.

Men pølse er visst favoritten. Da er han som en fugleunge som får mat.

Lager du pølser selv? :)
Ikke turt å gi pga salt

Takk for tips, jenter. Tror han bare må få av den maten vi spiser til middag så lenge den er babyvennlig (uten/lite salt osv), for virker ikke som han er så glad i mange av de grønnsaksmosene osv. som jeg har prøvd å lage til han.

Det nytter ikke med middag på glass her i huset. Fredrik brekker seg, og jeg syns ærlig talt ikke det er noe rart. Det går mye bedre når han får smake på det som vi har, minus salt og ekstra krydder. Så langt ser det ut som han elsker løk! Løk går tvers igjennom gutten, men han er helt vill etter mat med løk i.

Det nytter ikke med middag på glass her i huset. Fredrik brekker seg, og jeg syns ærlig talt ikke det er noe rart. Det går mye bedre når han får smake på det som vi har, minus salt og ekstra krydder. Så langt ser det ut som han elsker løk! Løk går tvers igjennom gutten, men han er helt vill etter mat med løk i.
Har ikke prøvd middag på glass, ser på det som en nødløsning om man ikke har mulighet til å lage noe selv. Men kan ikke tenke meg at han liker det heller, det ser jo ikke direkte appetittlig ut :joyful:

Mye forskjellige gryter jeg lage. Av middagsglass er det Semper sine typer som er mest populært her i gården - fiskegrateng eller kjøttkaker. Han liker nesten ingen av nestle sine og kun en pasta greie av Hipp sine :p

I dag fikk hun fiskekaker, gulrot, brokkoli og bittelitt potet. Hun digget det! Superfornøyd med å spise middag med oss virket det som.

Endelig vil han ha middag! Det har vært håpløst med grimaser og brekninger. Så har jeg vært bortreist to uker hvor jeg ikke gadd styre med det, og da vi kom hjem spiste han plutselig 10 skjeer rotfruktgryte! (Nestlé økologisk) Håper middag generelt er akseptert nå og ikke bare den gryta. :p

Kylling, brokkoli, gulrot og fullkornspasta:happy:
Hun spiser vel egentlig alt, om det er fra glass eller det vi spiser:)

Liker pølser, men får sjeldent ettersom jeg er redd for at han skal få det i vranga.

Ellers spiser han fiskeboller i hvitsaus med potet og gulrot, fiskegrateng med potet, gulrot og smeltet smør, laks med tilbehør. Kyllingnugget, torsk, chips, brødmat, eple, tomat, agurk, skinkeost. Har ikke sansen for leverpostei. Ellers går alt av middagsglass og klemposer ned når vi er på farten.

Her går alt ned. Det eneste han ikke har likt til nå er babymaten jeg lagde helt i starten da han begynte å spise mat(det smakte dritt, så det skjønner jeg :P ). Ellers så får han smake på det meste :)

Her går det fortsatt nesten bare i helt most babymat. Er det klomper eller biter bryter hun seg. Til middag er hun glad i currykylling, linsegryte, torsk med grønnsaker, laks med grønnsaker. Hun er glad i mat som smaker litt så bruker mye krydder og urter som ikke innholeder salt! :)

Til lunch får hun brødskive med leverpostei, prim og egg osv. Hun er også glad i søtpotet og bannanlapper. Smoothier går også ned på høykant. :)

Til frokost og kveldsmat får hun grøtt da hun liker det veldig godt og fortsatt ikke får i seg så mye brødskive! :)hun har ikke fått noen tenner enda så håper at det løser seg mer med klumper og biter når det er på plass:)

Back
Topp