Middag?

*janne*

Glad i forumet
Hva skal dere ha til middag idag da jenter?
Er så mat lei at jeg kommer ikke på noe... Lyst på noe, men vet ikke hva! [8D]

er i samme situasjon, i tilegg har jeg invitert mamma på middag siden pappa er på hytta, etter en tur i butikken blir det pasta med kjøttdeig og spaggetigsaus med litt løk og sopp, har alt i ei ildfast form å gratinerer  med ost, å salat på siden,

håper det blir godt:)

ORIGINAL: EnDeLiG86

er i samme situasjon, i tilegg har jeg invitert mamma på middag siden pappa er på hytta, etter en tur i butikken blir det pasta med kjøttdeig og spaggetigsaus med litt løk og sopp, har alt i ei ildfast form å gratinerer  med ost, å salat på siden,

Hmm det hørtes litt godt ut... [:)]
Hvor lenge å hvor mange grader på ovn?

Her skal vi ha laks med poteter og salat. Laksen har jeg i ovnen med litt smør og krydder en dasj sitron. Veldig godt og poppis hos ungene. Må ha fisk nå etter all den grillinga i helga

ORIGINAL: *janne*

vet ikke, har ikke laget det før, men 225 grader til osten er smeltet tipper det er rundt 10-15min. må jo koke pastaen og steike kjøttdeig, lage sausen (pose saus) først

Her blir det hjemmelagde vårruller [:D]
Har middag en stund fremover og da!

ORIGINAL: *janne*

vet ikke, har ikke laget det før, men 225 grader til osten er smeltet tipper det er rundt 10-15min. må jo koke pastaen og steike kjøttdeig, lage sausen (pose saus) først

Oki spørs om det må testes!!! [:)]

Hjemmelaget pizza, med salat.

Her blir det pølse/makaroni-grateng![:D]

ORIGINAL: Insania

Hvordan lager du det og hva har du i? Greit mat til snuppa, men vi har så og si aldri laget sånne ting...

Hjemme alene i dag her også, så da skal jeg kose meg med reker [:D] [:D] Sambo liker det nemlig ikke.

rømmegrøt til meg og snuppa i dag[:)]

Jeg har en stooor gryte med brun lapskaus på kok! Namnam! Det er saktens enkelt, men litt skrelling og skjæring må til, og så tar det litt tid! Men så har vi enkel og kjapp middag klar i fryseren for mange dager!

ORIGINAL: Auroramamma

Hvordan lager du det og hva har du i? Greit mat til snuppa, men vi har så og si aldri laget sånne ting...

jeg bruker makaroni, skinke/pølse, bacon..går godt an å ha grønnsaker i, eller purre`.
Så lager jeg en tykk hvitsaus, som jeg har 3-4 egg i..blander alt sammen, har i ildfast form, å gratinerer med ost..mmmm[:)] å så poteter og fett til[;)]

ORIGINAL: Auroramamma

Skal vi se: PØLSEGRATENG

5 dl makaroni
3 dl melk
1 purreløk
1 pk skinnfrie kjøttpølser
5 egg
1 boks mais

Salt og pepper

Kok ferdig makaroni, hell det opp i en ildfast form.
Hakk opp purre, bland det sammen med mais i makaronien.
Rør sammen egg, melk og krydder og hell det over i den ildfaste formen. Rør godt.
Skjær pølsene i tynne skiver og legg det på toppen, sånn at det dekker hele forma.

Stekes i ovnen på 220C i ca 25-30 min.

Anbefales å ha aluminiumsfolie over de første 15 min i ovnen.

Serveres med fersk loff, evt salat.

sliter med mat lyst i dette været jah. og vondt i fodan gjør det ikke bedre frister ikke å stå på kjøknet, men har no kjøtt deig som må steikes i dag så lager lasange:) Er hjemme alene som vanlig da[;)] Men nå er de snart ferdige med taket og jeg får sambo for meg selv igjen i noen dager[:)][:)][:)][:)]

[:)][:)] skal ha sommer koteletter og ris skal grille [:)][:)]

Vi skal ha salat med kyllingkjøttdeig m.tacokrydder i pitabrød!

Back
Topp