Middag

¤Luga¤

Gift med forumet
Dere som skriver at dere gir det meste dere spiser. Skjønner ikke helt hvordan dere gjør det jeg![8|]
Hva pleier dere å ha til middag?

Jeg lager alltid middag til meg og Gabriel med grønnsaker. Men, vi spiser ofte f.eks kjøttboller. Det kan de vel ikke få siden de er stekt? Og posesaus. Det er det vel for mye salt i? Gi olje i stedet da eller?
Og hva med kjøttdeig, den stekes jo også? Og pølse er det vel masse salt i?

Informer meg, takk!![:D][:D]

vi gir både pølse og kjøttboller og lasagne , posesaus har vi skjelden, lager som regel fra bunn av.
Dette med salt og slike ting tenker vi ikke så mye på. hun får jo ikke mengder likevel.
Syns folk er blitt så overhysteriske på hva de kan ha og ikke, min mening, ikke meningen og tråkke noen på tærne. alle gjør som de vil.

men uansett så gir vi faktisk det meste utenom mat vi VET er veldig sterkt.
og martine er suuuper gla i mat som vi lager. spiser alt. fra potetmiddag til supper, grøt, og kjøtt, kylling. jah. stort sett alt.

(hvorfor skal/bør de ikke ha stekt mat?)

akkurat det samme her jeg selv lurt på [:)]

ORIGINAL: *Knalle*

vi gir både pølse og kjøttboller og lasagne , posesaus har vi skjelden, lager som regel fra bunn av.
Dette med salt og slike ting tenker vi ikke så mye på. hun får jo ikke mengder likevel.
Syns folk er blitt så overhysteriske på hva de kan ha og ikke, min mening, ikke meningen og tråkke noen på tærne. alle gjør som de vil.

og martine er suuuper gla i mat som vi lager. spiser alt. fra potetmiddag til supper, grøt, og kjøtt, kylling. jah. stort sett alt.

Ingen aning! Er vel noe med stekeskorpa, derfor man kokte kylling og sånn i stedet for å steke hvert fall.
Jeg blir så redd for å gjøre noe galt jeg[&:]

jeg lager fortsatt egen middag til han jeg da, men får jo smake litt av oss av og til, men passer på saltet

ORIGINAL: *Knalle*

så enig!
Her får hun det vi spiser, bare moser det sammen. Hun får ikke taco og indisk gryte og slike ting, så klart, men kjøttkaker, fiskepudding, pølser osv får hun. Og det er bestandig like populært [:)]

Hva pleier dere å ha til middag? Etter at Una begynte å spise sammen med oss, går det mye i kjøtt og poteter eller fisk og poteter (evt. ris). Men det hender også at det er spagetti og kjøttsaus eller hjemmelaget suppe uten salt og pannekaker.

Jeg lager alltid middag til meg og Gabriel med grønnsaker. Men, vi spiser ofte f.eks kjøttboller. Det kan de vel ikke få siden de er stekt? Vi gir ikke Una stekt mat. De gangene samboeren og jeg skal spise stekt kjøtt, kutter vi av en liten bit og koker den til Una.

Og posesaus. Det er det vel for mye salt i? Vi gir stort sett ikke saus, synes ikke det er nødvendig. Det hender vi lager noe enkel tomatsaus til henne av tomatpuré og vann når vi har spagettisaus selv. Har sluttet med posemat etter at Una begynte å spise middag med oss.

Og hva med kjøttdeig, den stekes jo også? Og pølse er det vel masse salt i? Vi gir ikke pølse, og hvis vi gir henne kjøttdeig koker vi den, og da gir vi bare den typen kjøttdeig som ikke har salt.

Vi har jo begynt å spise mye sunnere selv etter at Una begynte å spise med oss. Det går stort sett i rent kjøtt som kylling, storfekjøtt av noe slag, skinke, torsk eller laks. I tillegg spiser vi mye mer kokte grønnsaker av alle slag. Litt traust, men veldig sunt. Og så er det koselig å spise sammen. [:)]

Nå skal det forresten nevnes at Una har melkeallergi, da. Ellers hadde vi nok vært mer på blandingsprodukter som lasagne, fiskeboller og liknende, men det går jo ikke med melkeallergi. [&:] 

Back
Topp