Middag..

Mamman til Pat/Kev

Elsker forumet
Lager dere 2 forskjellige middager, eller lager dere alltid noe barnet liker, eller må barnet spise det som blir laget?

Vi har en svært kresen 2,5 åring...(mulig det er vår/min egen skyld), men han nekter å spise det meste av middag, og det blir til at jeg lager 2 forskjellige middager.
Mannen her hjemme hater alt av hermetisk mat(kjøttboller,fiskeboller...)liker ikke pølse..ja,mat som barn liker godt(elsker grandiosa) .Og sønnen vår liker så klart ikke det mannen min liker. Hehe.. Og som jeg å liker best. (Kjøttdeig(taco, lasagne,gryterett,spagetti m/kjøttdeig..osv),stekt kjøtt,fisk, det meste.

Må vi tilpasse oss etter sønnen vår, eller må sønnen vår lære seg å spise det som blir laget? Hadde vært deilig å slippe å lage 2 middager hver dag.
Hva gjør dere hjemme???

*ble langt men..*

Her blir kun laget en middag. Gutten vår spiser stortsett alt han får. Ikke alt er like populært, men alltids noe av tilbehøret han liker (eeelsker grønnsaker). [:)] De dagene vi er hjemme sammen er det ofte han som får velge middag eller jeg gir han valget mellom 2 alternativer. Vi har vel litt den teorien at det spises det som blir servert, gjelder både store og små. [;)]

Ja, er vel bare jeg som gir litt fort etter... Men stekt kjøtt klarer de vel ikke?? Som biff,kyllingfilet,kylling...? Er jeg kanskje litt vel "hønemor"???
Han elsker youghurt, så den glir ned på høykant. Og har ikke lyst å gi det om han ikke spiser middag.. Da skjønner han jo at han får yuoghurt om han bare trasser lenge nok..?
Og så spiser vi middag på den tiden at det blir kveldsmat for han.. Tenker på hvordan det er for han å legge seg på tom mage feks? Er det lurere å spise middagen tidligere?
Han spiser ikke i barnehagen heller forresten... Og tilbhør går ihvertfall ikke ned(grønnsaker,potetmos,ris,spagetti..)

her lages det kun en middag,men nå er min datter alt spisende og det er utrolig deilig..
det er kun i helgene som det kan bli to middager..da jeg gir henne vanlig middag kl. 1600 og vi andre spiser senere når hun har lagt seg...

Ok...Så det er bare å sette ned foten å bite i det sure eplet litt...så spiser de faktisk alt etterhvert???

Jeg skal prøve meg frem ihvertfall..

I går spiste han lasagne(laget bare 1 middag!!!!), og mye av det gikk ned..men mest baguetter da. Bedre enn ingenting? [8D]

Takk for fine svar!

Back
Topp