Middag?

Bébbe

Elsker forumet
Trenger litt inspirasjon her ;) har masse laks i fryseren (porsjonspaknknger) og vi bruker som regel (egentlig alltid tror jeg) å ha smør, gulrot, purre og laks med salt og pepper på i folie i ovnen, poteter ved siden av og evt brokkoli om vi har det. Av og til hollandaise saus. Merker at jeg er litt lei av det, og lurer på om dere søte jentene har noen gode oppskrifter eller tips til meg? ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker laks i fiskegrateng ;)

Har biter laks og kansje litt fiskepudding i form sammen med makaroni, frossene erter, purre og hvit saus.. og har poteter, gulrøtter og brokkoli ved siden av ;):) kjempe godt!

Ellers er jeg dårlig til å bruke fisk i mat :P

Duuuu kaaaan..wokke med laks? Det er godt serru..;)
Og fiskesuppe med laksebiter, purre, reker/krepsehaler er snadder.

Ellers spiser vi laksen slik som dere, eller har agurksalat, sur/søt rømme, og poteter til. :)

Mmm! Tror jeg må prøve alt :-) i dag blir sambo sen, så da blir det ikke laks likevel, men fredag blir det laks! :-) blir nok pasta di parma her i dag..mimring til barndommen ;)

Laks er kjempegodt da.:)
Syns fisk er dyrt jeg, spesielt laks, så da blir det ikke så ofte til at vi har det. Får så lite for pengene syns jeg! Eller hvor er det dere handler...?

Syns fisk er dyrt jeg, spesielt laks, så da blir det ikke så ofte til at vi har det. Får så lite for pengene syns jeg! Eller hvor er det dere handler...?

Vel..akkurat den laksen var det et idrettslag eller noe slikt som solgte på døra. Tok imot bestilling og kom med den ei uke senere. Ellers handler vi litt på rema, coop prix og kiwi. Lite flinke å være prisbevisste på fisk, for av en eller annen grunn er det nesten aldri med på lista når vi storhandler på rema. Men rema har en deilig, nydelig, fantastisk ørret i frysedisken. Det er halve sider og marinert med enten sitronpepper eller urter og hvitløk. Aner ikke peisen men vi bruker de periodevis ofte. Da har vi den i folie og potet, brokkoli, agurksalat og rømme ved siden av. Ellers er vi lite flinke å bruke fisk for tida. Var flinkere før. Liker best fersk selvfiska fisk men det er sjelden vi fisker. Evigheter siden!

Vel..akkurat den laksen var det et idrettslag eller noe slikt som solgte på døra. Tok imot bestilling og kom med den ei uke senere. Ellers handler vi litt på rema, coop prix og kiwi. Lite flinke å være prisbevisste på fisk, for av en eller annen grunn er det nesten aldri med på lista når vi storhandler på rema. Men rema har en deilig, nydelig, fantastisk ørret i frysedisken. Det er halve sider og marinert med enten sitronpepper eller urter og hvitløk. Aner ikke peisen men vi bruker de periodevis ofte. Da har vi den i folie og potet, brokkoli, agurksalat og rømme ved siden av. Ellers er vi lite flinke å bruke fisk for tida. Var flinkere før. Liker best fersk selvfiska fisk men det er sjelden vi fisker. Evigheter siden!

Ja, den er knallgod!! Er lenge siden jeg har kjøpt den, for den glemmes av. Ligger ikke sammen med resten av frossenfisken.:p

Prøvd å steke laks i biter med frosne erter, krydder og så varme creme fraiche oppi det og servere med pasta? Utrolig enkelt og kjapt å lage :kr

vi bruker å ha laks i ildfast form med MASSE skjærgårdskrydder oppå, bakt i ovnen i ca 20 min, og ris og salat og soyasaus til :)

Laksepasta er også godt! Kok tagliatelle, varm opp en pakke fløte og legg lakseterninger oppi, bland så det hele sammen! :) Gjerne litt parmesan og salat til ;)

hehe, vi spiser laks ukentlig, er ikke så ille dyrt om man handler på de rette butikkene ;)
På coop får man coop x-tra laksefilet med skinn på i frysa til 39,50,- for 500gr ;)
Vi bruker også en fra Rema 1000, Lerøy, som er fersk i alumiumsform, og den koster ca 40kr for 400gr :)

vi bruker å ha laks i ildfast form med MASSE skjærgårdskrydder oppå, bakt i ovnen i ca 20 min, og ris og salat og soyasaus til :)

Laksepasta er også godt! Kok tagliatelle, varm opp en pakke fløte og legg lakseterninger oppi, bland så det hele sammen! :) Gjerne litt parmesan og salat til ;)

Skjærgårdskrydder er så latterlig godt til reker å!!! :D nam nam nam!

Tenke på sommer og drømme seg bort!! <3 reker, smør, loff, majones, sitron og IIISkald hvitvin på! Himmel! :)

Skjærgårdskrydder er så latterlig godt til reker å!!! :D nam nam nam!

Tenke på sommer og drømme seg bort!! <3 reker, smør, loff, majones, sitron og IIISkald hvitvin på! Himmel! :)
hehe, skjærgårdskrydder passer nok til det meste av fisk! Knallgodt til ovnsbakt torsk også ;)

Back
Topp