Middag

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hva gir vi de små til middag?
 
Jeg har gitt et titalls glass fra Hipp da vi var på "ferie"/skolesamling. Har tatt vare på glassene og bruker de til hjemmelaga middag til mini. Til nå har hun fått pasta bolognais, poteter, kålrabi, gulrot, avokado, kylling, lyst kjøtt, fisk og brokkoli - i ulike variasjoner... Hva gir dere? Noen som har en god oppskrift?
 
Jeg har laget hjemmelaget og det vil han ikke ha.. Jeg er kanskje ikke så flink:-/ han spiser spagetti / kjøttsaus , kylling gryte, kjøttkaker og søtpotet, lapskaus ol. Alt går ned hos W ;-)) kjøpeglass vi bruker, blir kjekt når vi kan gi litt av det vi spiser!
 
Han får det vi spiser. Lar bare være å salte, og så får han ikke det som er kumelk i.
I dag hadde vi pannekaker, så da lagde jeg egen til ham med mme og havre.
 
Hun får det vi spiser. Hvis ikke så koker jeg grønnsaker eller pasta o.l. til henne. Nekter å spise med skje så det blir biter i hånden.
 
En venninne av meg fikk beskjed av hs at fra de var 8 mnd så kan de få melk som er kokt opp, som feks i sauser..
 
Kan hun få fiskekaker eller fiskeboller fra boks? Eller er det for mye salt?
 
her får han søtpotet og gulrotmos med finfinhakket karbonadedeig i (den uten salt)
pastinakk og gulrotmos med eple. Noen ganger med finfinhakket karbonadedeig. Tenkte å prøve å lage andre ting etterhvert også.
 
Åh jeg må bli bedre på å gi det som vi spiser... Er så fæl til å bare lage opp et par retter og fryse ned i maaange glass, men er jo aller enklest om hun bare får litt av meg... Er jo også supert påskudd til å bli ganske så sunn :?
 
Åh jeg må bli bedre på å gi det som vi spiser... Er så fæl til å bare lage opp et par retter og fryse ned i maaange glass, men er jo aller enklest om hun bare får litt av meg... Er jo også supert påskudd til å bli ganske så sunn :?
Det skulle være et smilefjes :) sånn :D
 
Åh jeg må bli bedre på å gi det som vi spiser... Er så fæl til å bare lage opp et par retter og fryse ned i maaange glass, men er jo aller enklest om hun bare får litt av meg... Er jo også supert påskudd til å bli ganske så sunn :?
Ja, man tenker mer over hva man lager når baby også skal ha det! Når jeg planlegger middag tenker jeg at det
A: må være blw-vennlig, altså mulighet for store biter (overraskende lite av våre vanlige middager som passer godt til det fant jeg ut)
Og
B: minimalt med salt

Hender jo vi har noe som han må mates med, men han liker best å spise selv.
* app'n *
 
Ja, også at det er uten melk og sånn, selvfølgelig. Har f.eks sluttet å bruke fløte i den brune sausen. Babyvennlig og litt sunnere. :)

* app'n *
 
Kjempelurt!
Ja, man tenker mer over hva man lager når baby også skal ha det! Når jeg planlegger middag tenker jeg at det
A: må være blw-vennlig, altså mulighet for store biter (overraskende lite av våre vanlige middager som passer godt til det fant jeg ut)
Og
B: minimalt med salt

Hender jo vi har noe som han må mates med, men han liker best å spise selv.
* app'n *
Orker du fortelle meg litt om hva BLW er? ser det rundt omkring men har liksom ikke fått tak i hva filosofien og praksisen går ut på...? :)
 
Kjempelurt!

Orker du fortelle meg litt om hva BLW er? ser det rundt omkring men har liksom ikke fått tak i hva filosofien og praksisen går ut på...? :)
Det står for Baby Led Weaning (eller noe sånt), og går enkelt og greit ut på at baby styrer selv. Legger store biter mat foran ham, og så tar han det og spiser selv. Nå øver vi på pinsettgrepet, så nå blir det mye maiskorn i tillegg. :p
Alt funker til blw så lenge baby får tak i det. E elsker kokte poteter, fiskekaker, paprika og biffstrimler, f.eks. :)

* app'n *
 
Det står for Baby Led Weaning (eller noe sånt), og går enkelt og greit ut på at baby styrer selv. Legger store biter mat foran ham, og så tar han det og spiser selv. Nå øver vi på pinsettgrepet, så nå blir det mye maiskorn i tillegg. :p
Alt funker til blw så lenge baby får tak i det. E elsker kokte poteter, fiskekaker, paprika og biffstrimler, f.eks. :)

* app'n *
Åj! er ikke det litt skummelt da? med tanke på å sette ting i halsen mener jeg ?
 
Blw' er her og. Men har ikke turd å gi maiskorn enda. Skummelt med såå små biter. Men kanskje vi skal prøve...
 
BLWer her og :) Får noe med skje, som grøt og litt middag nå og da. Har også vært redd for maiskorn, men prøvde nå på lørdag, og det gikk kjempefint :) Så lenge babyen "tygger" skal BLW være trygt :)


❤25/2-13❤
 
Back
Topp