Middag

MnBs

Glad i forumet
Dere som lager middag til de små:

hva lager dere?? Har prøvd med søtpotet og det liker hun godt, men må jo introdusere flere grønnsaker.. prøvde med gulrot til og det var ingen suksess :/

Hvor mye lager dere? Fryser dere ned, kjøleskap??

Til de eldste kjøpte jeg ferdige glass, for jeg trodde det var veldig tidkrevende å lage selv, men det er jo egentlig easypeasy... Og så får man jo så god samvittighet av å lage mat (koke potet i alle fall) fra grunnen av :)
 
Jeg har så vidt begynt, egentlig. I dag har jeg bl.a. gjort klar en "base" av potet og gulrot, og så skal jeg koke laks, kjøtt og diverse andre grønnsaker i morra. Det skal fryses i isbitbrett sånn at man kan ta opp og blande som man vil (og dermed også kunne gi kun én smak i hver skje)

Noen av de grønnsakene jeg har kjøpt er kålrot, pastinakk, brokkoli, blomkål, squash, tomater, mais..

Har ikke så mange brett, så må ta det i etapper. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Syntes det er så vanskelig med middagen:-/ W er jo sær! Han brekker seg av all middag jeg har prøvd ( kjøpt og laget). Jeg likte visst ikke middag jeg heller når jeg var så liten.. Kanskje prøve noe annet enn middag til middag?:)
 
Ah, lurt å koke opp mye potet og gulrot som basis til alle rettene! Gjør jo det mye lettere å bruke av resten av familiens middag også det! Er jo bare å blande inn "hovedretten" :)

Synes det blir bedre smak og konsistens på maten når jeg blander inn litt smør. Er jeg vel hysterisk for salt om jeg kjøper usaltet smør? Hvor mye salt er "skadelig" liksom?
 
Syntes det er så vanskelig med middagen:-/ W er jo sær! Han brekker seg av all middag jeg har prøvd ( kjøpt og laget). Jeg likte visst ikke middag jeg heller når jeg var så liten.. Kanskje prøve noe annet enn middag til middag?:)
Hva med avocado med noe attåt? Det meste kan blandes oppi. E syns det var veldig godt med banan. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Jeg hat begynt med avokado til middag. Blandet med diverse. Banan, pære, grøt, sviske...
 
Ah, lurt å koke opp mye potet og gulrot som basis til alle rettene! Gjør jo det mye lettere å bruke av resten av familiens middag også det! Er jo bare å blande inn "hovedretten" :)

Synes det blir bedre smak og konsistens på maten når jeg blander inn litt smør. Er jeg vel hysterisk for salt om jeg kjøper usaltet smør? Hvor mye salt er "skadelig" liksom?
Jeg bruker kun usalta smør til mini... Hehe :)
 
Ah, lurt å koke opp mye potet og gulrot som basis til alle rettene! Gjør jo det mye lettere å bruke av resten av familiens middag også det! Er jo bare å blande inn "hovedretten" :)

Synes det blir bedre smak og konsistens på maten når jeg blander inn litt smør. Er jeg vel hysterisk for salt om jeg kjøper usaltet smør? Hvor mye salt er "skadelig" liksom?
Kjøpte usaltet, jeg også. Er salt i så mye at det er greit å kutte der man kan. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Skal jammen meg prøve avacado altså.. Blander dere den med noe? Olje el?
Den jeg lagde i dag var 1 avocado, 1 banan (kan sløyfes hvis knøttet liker smaken av Avocado), 1 skje mme-pulver og ca 1ss rapsolje.
Skal bruke det til kveldsmat, derfor mme. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Den jeg lagde i dag var 1 avocado, 1 banan (kan sløyfes hvis knøttet liker smaken av Avocado), 1 skje mme-pulver og ca 1ss rapsolje.
Skal bruke det til kveldsmat, derfor mme. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
Så flott:) skal jeg jammen prøve å lage, kanskje han liker dette;-) blander du alt sammen?
 
Skal starte opp med middag snart tenkte vi. Så kjøpte usalta smør i dag forresten :p hehe. Man kan og bruke olje!
Nå som de runder (har runda) 6 mnd kan de jo spise det meste også :)

Men! Noen som vet hvorfor babymaten er merket med forskjellige mnd i forskjellig land?


❤25/2-13❤
 
Skal starte opp med middag snart tenkte vi. Så kjøpte usalta smør i dag forresten :p hehe. Man kan og bruke olje!
Nå som de runder (har runda) 6 mnd kan de jo spise det meste også :)

Men! Noen som vet hvorfor babymaten er merket med forskjellige mnd i forskjellig land?


❤25/2-13❤
Det er bare fordi de ikke er enige om når de kan spise hva. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Back
Topp