Middag uka etter fødsel

Preggos 123

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Planleggingsgal som jeg er tenker jeg mye på hva vi eventuelt skal ha til middag den første uka med baby.

Vet akkurat nå at jeg vil ha alt som jeg ikke kan spise i svangerskapet. Altså, ikke ihjelstekt biff, rømmegrøt og spekemat og tapas.

Noen som har forslag til ting som er greit å lage med en liten en i hus? Har dere planlagt noe? :-)

Jeg tenker at gubben kan få det ansvaret:p Han har vært flink med å lage middag hver dag i nesten hele svangerskapet, så skal ikke blande meg inn etter fødsel:D

Vært så innmari vanskelig og kresen i matveien hele svangerskapet, så så langt har jeg ikke tenkt. Må se om de nye divanykkene henger i etter fødsel også. :hilarious:

Pølsegrateng, lasagne, lapskaus, karbonader, er ferdig i fryseren enkelt og varme, ellers lager vi mye fisk, supper ol

Vært så innmari vanskelig og kresen i matveien hele svangerskapet, så så langt har jeg ikke tenkt. Må se om de nye divanykkene henger i etter fødsel også. :hilarious:

Satser på at du har lyst på alt når fødselen er over! Krysser fingrene for at du har lyst på noe iallfall :-D

Pappajobb å lage middag :happy: eneste jeg har gitt beskjed om er at han må ta med sushi på barselavd, haha! (vet at man kan spise det som gravid, men jeg har svangerskapsdiabetes og det er tilsatt sukker i risen, derfor har jeg ikke fått spist det).

Jeg har tenkt til å benytte meg av rabatten fra proviant.no.

Av erfaring så mister jeg matlysten i ukesvis etter fødsel... så her blir det GARANTERT ristet brød med en god dose smør, ett tynt lag blåbærsyltetøy og hvitost :hilarious:
Barna å gubben får fixe middagslista selv en stund:)

Av erfaring så mister jeg matlysten i ukesvis etter fødsel... så her blir det GARANTERT ristet brød med en god dose smør, ett tynt lag blåbærsyltetøy og hvitost :hilarious:
Barna å gubben får fixe middagslista selv en stund:)
Ååå naaam det frista :smug: det kunne jeg virkelig tenkt meg nå!!

Her lager gubben mat. Blir jeg som sist så er smaksløkene mine på bærtur å jeg lever på rista loff med smør fordi alt smaker pyton de første ukene :dead:

Hei:-)

Sniker fra oktober.

Vi hamstret inn litt holdbare produktee og «nødvendig» proviant som dopapir etc før fødsel så hverken jeg eller pappaen måtte dra rett på butikken etter fødsel, og pm vi måtte på butikken så var det eventuelt kun for å kjøpe en liter melk eller noe, og det var mannen som fikk all ansvar for å lage mat den første tiden:-) så det var også han som bestemte litt hva vi skulle handle inn (hva han kunne og orket å lage)

Vi hadd også endel simple løsninger, grandis etc som var litt greit å ha de dagene vi var for sliten begge to til å lage noe spennende middag.

Det funket greit for oss:-)

Jeg tenker også at det får bli samboers oppgave. Han er hjemme i perm 14 dager og noe må han gjøre også. Han har laget mat max 3 ganger i løpet av svangerskapet (pølse) og vet godt at han må trå til litt ekstra. Om det skjer er en annen sak...

Jeg tenker også at det får bli samboers oppgave. Han er hjemme i perm 14 dager og noe må han gjøre også. Han har laget mat max 3 ganger i løpet av svangerskapet (pølse) og vet godt at han må trå til litt ekstra. Om det skjer er en annen sak...

Lykke til! Kommer gjerne å gir han et spark bak dersom det blir nødvendig. Krysser fingrene for at han trår til og også lager noe annet enn pølse :-)

Mannen min er kokk, men vi kjøper gjerne ferdig middager. Vi skal handle inn ferdig risgrøt, lapskaus på hermetikk, pannekaker som er ferdige og andre enkle middager. Når vi lager middag, lager vi ofte dobbelt slik at vi kan spise samme middagen to dager på rad. :)

Mannen min er kokk, men vi kjøper gjerne ferdig middager. Vi skal handle inn ferdig risgrøt, lapskaus på hermetikk, pannekaker som er ferdige og andre enkle middager. Når vi lager middag, lager vi ofte dobbelt slik at vi kan spise samme middagen to dager på rad. :)

Godt kokker også kan gjøre det! Vi lager stort sett ting fra bunnen av! Men, har kjøpt inn litt posegryter (jegergryte, tandoori osv). MEN, syns også det hørtes deilig ut å ha lapskaus, pannekaker osv liggende i tilfelle, så takk for tips!

Back
Topp