Middag til lille?

PetiteMoi

Glad i forumet
Vi har prøvd det meste av mat. Alle glass (6mnd) og moser vår middag. Jeg har også prøvd bare potet, gulrot og ja, du ser tegningen. Alt mellom himmel og jord. Men hun bare brekker seg eller gir meg sånn skikkelig guff uttrykk. (Det samme jeg får om jeg smaker på rosenkål ) lille er jo 7mnd og 13 dager (32uker). Noen som har tips om annen mat? Har boka til Ida. Men litt på grunn av vekten til lille ønsker jeg helst glass fordi da vet jeg at hun får i seg nokk av det hun skal ha. Kan jeg prøve å gi henne 8mnd glass? Eller skal vi bare ha et par uker uten middag? Hun får grøt til morgen og kveld.
 
Æsj d er så kjedelig når de nekter å spise. Her var ikke middag noe stas, men litt etter litt så har d løsnet. Når han absolutt ikke ville ha, så laga jeg bare slik at d var bare ett par skjeer vær dag. Men nå er vi oppe i 80-90g med middag å han spiser stort sett d meste.
Jeg har å prøvd glass, mest fordi d er kjekt om han kan spise d å.
Hvis d en dag er travelt å jeg ikke har laget eller rekker å lage middag til han. Men d er d verste han vet! D er nesten slik at han brekker seg bare ved å se glasset. Å d skjønner jeg godt, d smaker jo høgg!!!
Har prøvd både 6,8 og 12 mnd glass. Alle smaker dritt rett å slett!
 
Begrenset hvor mye smak det er i de glassene. Forskjellen ift alder på dem er hovedsaklig konsistensen, så om hun brekker seg ville jeg kanskje ikke prøvd grovere mos enda..
Kan det være at hun vil ha søtere smak? Har akkurat snakket med ei som måtte blande søtpotet eller banan i alt og en annen som brukte mye aprikos...
Det finnes masse oppskrifter på barnemat som ivaretar behovet for næringsstoffer etc og det skal liten innsats til for å lage opp et matlager til fryseren
 
Her er favoritten her hjemme om dagen. Kokt gulrot og storfiskball. Ser litt tørt ut men d går ned på høykant :joyful:
 

Vedlegg

  • E19E7D2E-8263-4977-8717-437B6B78CC59.jpeg
    E19E7D2E-8263-4977-8717-437B6B78CC59.jpeg
    38,1 KB · Visninger: 15
Back
Topp