Middag til de små

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Lager dere middagen eller kjøper dere ferdigglass?

Jeg vurderer å prøve å lage selv, men er så elendig på kjøkkenet :p
 
Vi laget all maten selv, jeg kan gi deg noen tips på oppskrifter om du vil? :)
Du kan også bare lage akkurat det samme som dere skal spise, og bare kutte ut saltet. :)
 
Lager alt selv her i huset [emoji4] ikke begynt med så veldig avansert middag enda.. vil holder på med BLW så går seint fremmover.. akkurat begynt med 2 faste måltider om dagen. Men gir mat hver gang vi spiser om det er noe der som passer.. middag har jeg stor sett fikk salat, kokte grønnsaker og poteter og sånt. Noen musebiter med kjøtt eller fisk. Er ikke noe vanskelig egentlig å lage maten selv. Til eldste lagde vi moset mat. Spiste alt vi spiste stort sett. Med mindre dere spiser mye halvfabrikat eller sånne ting[emoji4]Kuttet ut saltet som hun over sier [emoji4]
 
Han får stort sett det samme som oss. Nå liker han klumper / litt tygge motstand, så kverker det vi har med gaffel. Og de få gangene vi har pizza El lignende, så har jeg gjerne en rest fra i går (ofte planlagt) eller så får han ferdig glass.
 
Her kjøpte vi inn masse glass, men småen spiste bare en teskje eller 3 av glasset så måtte vi kaste resten, så følte det ble vannvittig sløsing. Hun spiser fremdeles veldig lite middag. Kun to måltider grøt om dagen, så liker hun smoothie og frukt. Men tilbyr alltid middag. Så jeg syntes det er bedre å mose noen grønnsaker og div for å gi en liten porsjon...... Har funnet en middag hun liker, nemlig kålrabistapp med aprikos: legg 3 tørkede aprikoser i vann i kjøleskapet over natten, kok en skive kålrot, 1 gulrot og en potet (kutt i små biter og ha vann kun så det dekker)... Ta ut alle grønnsakene, samt aprikosen og stavmiks. Juster konsistensen med kokevannet og litt usaltet smør.
 
Lager all middag selv [emoji2] Aldri gitt middag fra glass til noen av mine barn da eg syns det ikke smaker godt selv [emoji28] Gir ofte bare det samme som vi selv spiser minus det ho ikke kan spise [emoji2] Vi kjører en kombinasjon av blw og mos [emoji4]
 
Lager all maten selv, han er en matglad fyr og spiser alt han får servert[emoji28]
 
Vi kjører på med BLW, så da spiser han bare det samme som vi gjør, uten salt så klart. Han er kjempeglad i middag, spiser masse kjøtt og fisk pluss grønnsaker og frukt. Han har 2-3 fullverdige måltider hver dag, men jeg ammer han også et par ganger om dagen. KJempestas synes vi og han trives også veldig godt sammen med oss ved bordet :)
 
Vi gjør begge deler! Lager de fleste middager selv (pasta med kjøttsaus, kyllinggryte, svinegryte, laks + ris, kylling og ris osv.) Er vi borte eller på farta gir jeg kjøpeglass. Han liker alt han får servert han, men favoritten er vår hjemmelagde pasta bolognese med hvitløk, oregano, basilukum og fullkornspasta =)
Grøt morgen og kveld, middag midt på dagen og en smoothie.
 
Vi gjør begge deler! Lager de fleste middager selv (pasta med kjøttsaus, kyllinggryte, svinegryte, laks + ris, kylling og ris osv.) Er vi borte eller på farta gir jeg kjøpeglass. Han liker alt han får servert han, men favoritten er vår hjemmelagde pasta bolognese med hvitløk, oregano, basilukum og fullkornspasta =)
Grøt morgen og kveld, middag midt på dagen og en smoothie.
 
Imponert over dere damer! Her får han kjøpe glass:)
Om jeg føler at jeg får tid og overskudd til det så skal jeg nok prøve å lage noe jeg også. :)
 
Han spiser det vi har. Han vil ikke ha most mat så det er bare å kutte maten hans i små biter. Enkelt og greit.
 
Hu hjem her har begynt å kaste opp maten jeg lager :p
Hun breker seg til alt kommer opp :(
 
Imponert over dere damer! Her får han kjøpe glass:)
Om jeg føler at jeg får tid og overskudd til det så skal jeg nok prøve å lage noe jeg også. :)
Hvis dere andre spiser normal sunn mat, så er det bare å ta av før dere salter og unngå de tingene de ikke skal ha [emoji2] Her får ho alltid det samme som oss om vi har noe ho kan spise, har vi noe som ikke er baby vennlig får ho noe fra fryseren som eg har lagd til ho [emoji4]
 
Spiser bare det samme som oss. Hun kaaan til nød spise middags glass om hun er veldig sulten og ingen rundt henne spiser noe annet
 
Back
Topp