Middag til de små

Buebe0708

Elsker forumet
Hva lager dere til middag til de små (tenker ikke på middagsglass)?

Her går det mye i fiskeboller, kjøttkaker, farseboller. Trenger innspirasjon :)
 
Han spiser det samme som oss. Bare kutter salt der hvor jeg kan. Middagsglass om det ikke er babyvennlig i det hele tatt. Han er ikke noe særlig middagsmenneske, uansett hvordan jeg lager maten. Men spiser definitivt best når han får det samme som oss.
 
Her å går det i det samme som oss, lar bare vær å krydre.
Til dags dato ikke fått middagsglass, men har litt med å gjøre at han ikke tåler gluten så godt.
 
Nøyaktig det samme som oss, jo mer det smaker jo mer spiser hun.
 
Her spiser han også det samme som oss stort sett:) Hvis det ikke er barnevennlig eller vi spiser sent får han middagsglass.
 
Samme som oss når det er mulig. Hun spiser litt når hun får fra glass, men ikke så mye. Får hun samme som oss eller hjemmelaga er det helt topp :) Har bl, laga kjøttpudding i brun saus m grønsaker og tyttebær,stangekylling i kokkosmelk m ris, frisk basilikum,hvitløk, ingefær, torsk i karri saus, mexicansk gryte med karbonadedeig, biff stroganoff, spagetti m tomat saus og karbonadedeig, wok m kylling, grsaker. (lager alle grytene fra bunnen, er for mye salt i kjøpegryterettene. Koker oksekraft jeg bruker i maten i stede for buljong/fond, da får ho i seg ekstra jern også, og tilsetter litt kaldpresset rapsolje for å tilføre litt sunt fett)
Skal kjøpe inn litt fiskefilet nå så jeg kan lage opp litt fiskekaker o.l Prøvde de fra butikken en dag, men de smakte jo bare salt :(
 
Dagens barnevennlige middag ImageUploadedByBV Forum1422904205.958105.jpg
 
Hun spiser lite middag generelt. Men hun viser litt interesse for å smake av vår. Så når vi spiser får hun smake på litt forskjellig. Men hun får ikke et eget måltid.
Det er stort sett "ren" mat hun spiser, altså kjøtt, fisk, ris, poteter, grønnsaker. Ikke farseprodukter som fiskekaker og kjøttboller.
 
problemer med vesla er hennes trange mandler som gjør det vanskelig å spise. hun klarer f.eks en makaroni, men ikke to. Gulrot uansett hvordan delt opp får hun ikke ned, men most spiser hun så det er ikke smaken som gjør det.
 
Hun får som regel det samme som oss, hun spiser ikke glass/mos i det hele tatt, vil ha biter og spise selv. Kylling, torsk, laks, fiskeboller, fiskball, fiskepudding, fiskekaker, pølse, pasta, blomkål, brokkoli, gulrot, mais, agurk, karbonadedeig, potet, litt saus de gangene vi har det. Er ikke så glad i ris og storfekjøtt. Det er ikke store mengdene som går ned, så jeg tenker ikke så mye på saltet. Bruker ikke salt på potet/pasta/ris og grønnsaker, så er bare det som er i kylling/fisk/saus hun får i seg.
 
Back
Topp