middag når man er kvalm?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Knekkebrød med ost går fint til frokost og til lunsj spiser jeg mye salat. Men middag...

Når jeg kom hjem i dag hadde mannen laget gryterett. Ikke sjans for at jeg kunne få ned en eneste bit. Heldigvis hadde de spist. Heller ikke i går greide jeg å spise med familien... Tørre ting går bra: pasta, pannekaker (uten fett) ol men jeg kan ikke leve på det!

Hva spiser dere andre når dere er kvalme?

I de verste ukene jeg var kvalm, klarte jeg bare spise fisk, poteter, rotgrønnsaker, altså tradisjonell husmannskost :p og lett mat som salater osv. Men var mange dager jeg ikke klarte middag. Alt av fet mat var uaktuelt. Frister fortsatt ikke med junk osv..

Her går det i smakløse ting når kvalmen er som verst. Pasta, potetmos, pannekaker....ikke så veldig sunt, men er heldigvis ikke så dårlig hver dag:)

Her har jeg ikke spist med familien på flere uker, kaster opp alt... Mitt råd er å spise det du klarer å holde på!:)
Jeg er så heldig at jeg kaster lite opp, men maten må ned uten at jeg brekker meg....

Fisk går dårlig spes. laks (det har ikke gått den tida jeg har vært gravid med de andre heller).

Fiskepudding i hvitsaus, med potet og gulrot smaker godt når jeg har hatt de skikkelige kvalmedagene mine!
Og ostesmørbrød :)

hehe ut fra dette er det forundelit hvordan graviditetskvalme virker. Med nr 1 hadde jeg ikke problemer med maten slik som nå...m

Klarer å spise litt kylling, men det smaker veldig mye! Ris, kokte poteter, fisk i forskjellige varianter bare det ikke er for mye krydder.. Også har jeg begynt å få litt lyst på fårikål, lapskaus og suppe med klar kraft i.

Egentlig har jeg ikke lyst på middagsmat i det hele tatt! Kunne klart meg fint med corn flakesn min og brødskive med kaviar jeg altså! ;P

Veldig rart, jeg er vanligvis glad i massevis av smak! Nå klarer jeg bare salt og pepper som smakstilsetning!

Noen dager spiser jeg kun en nektarin "til middag", tror det er for at jeg er sliten. Litt senere på kvelden orker jeg litt kveldsmat. Jeg prøver å få i meg en del grønnsaker og egg/ kjøtt til lunsj, så blir det greit totalt liksom :-)

Pannekaker fynka her. Eneste som frista!

Her er det ingenting middagsmat som frister/går ned. :oops:

Har prøvd det meste, men fastfood er helt forferdelig, fisk klarer jeg ikke tanken på, ingenting med sterk lukt eller mye smak. Skikkelig kjipt!

Sliter generelt med mat om dagen, er så sulten men ingenting smaker godt. :(

hehe ut fra dette er det forundelit hvordan graviditetskvalme virker. Med nr 1 hadde jeg ikke problemer med maten slik som nå...m
Samme her!

Med nr en var jeg mest sulten, spiste ALT mulig og gikk opp 5kg de første 12 ukene. Dette er IKKE tilfelle denne gangen. Klarer ingenting middag, mat generelt er et pes og alt byr meg imot.

Går iallfall ikke like fort opp i vekt. :p

Back
Topp