Middag med kjøttdeig og ris?

*TreSøteSmå*

Gift med forumet
Noen som har gode oppskrifter til retter med kjøttdeig og gjerne ris?

Trenger inspirasjon[:)]

Steker bare kjøttdeig, koker risen og blander sammen jeg. Blander også inn grønnsaksblanding av typen amerikansk.
Enkel middag![8D]

Ja, går jo egentlig an å gjøre det så enkelt ja[:D]

Sweet & Sour glass fra uncle bens -nammanamm-

ORIGINAL: SleepingBeauty

Sweet & Sour glass fra uncle bens -nammanamm-

Det smakte jeg faktisk en gang.. synes ikke det var noe godt jeg[:-]

GRAFSEGRYTE... som vi kaller det her i huset.

Ris, kjøtdeig, vi skjærer opp alt fra løk, paprika.. så og si alt av grønnsaker. Har i mais også.
Kjempe godt, og veldig lett [:)]
Og det passer best med ketchup på, uansett... Syns ikke det er godt med noe saus på.. Isåfall måtte det vært kjøttdeigsaus [:)]

Er også godt å blande i tomatpurrè og fløte, blir en rar farge. Men smaker kjempe godt :)

jeg jakta litt på det samme i dag.. skal ha kjøttdeig men vet ikke hva annet..

Fant denne på matprat da http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=13478

Stek kjøttdeig, kutt opp sopp, løk og hvitløk og surr sammen med kjøttdeigen. sleng oppi hermetiske tomater (f.eks. en boks knuste og en boks hele) og en skvett fløte. Krydre godt med det du liker og spis med ris til. Kan selvfølgelig hive oppi flere grønnsaker også - bare fantasien setter grenser!

Ellers har jeg tidligere laget "kjøttdeigsnadder"; det samme som biffsnadder, men med kjøttdeig i stedet for biffstrimler. Serveres med ris og en god saus. [:)]

ORIGINAL: gikken

GRAFSEGRYTE... som vi kaller det her i huset.

Ris, kjøtdeig, vi skjærer opp alt fra løk, paprika.. så og si alt av grønnsaker. Har i mais også.
Kjempe godt, og veldig lett [:)]
Og det passer best med ketchup på, uansett... Syns ikke det er godt med noe saus på.. Isåfall måtte det vært kjøttdeigsaus [:)]

Det hørtes godt ut, og enkelt[:D] Tror nok det blir dagens middag her[:)]
Tror jeg skal prøve med kjøttdeigsaus, liker best når det ikke blir altfor tørt.

Ellers så var det mange andre gode forslag her også.. trur jeg skal lagre denne tråden for seinere.
Moro med litt variasjon, føler vi spiser det samme uke etter uke[:-]

mulig du syns dette høres ekkelt ut, for det syntes sambo første gang jeg skulle lage det til han også [8D]
men han eeeeelsket det.

du steker bare kjøttdeigen og koker risen, blander sammen i panna og har oppi 3 litt store ss med tomatpure, salt og pepper [:D][:D]
kjempegodt og veldig enkelt.
smaken blir absolutt ikke så sterk som det kan høres ut som (mtp tomatpure)

Steker kjøttdeig sammen med løken, blander så i en boks mais og en boks grønne erter og serverer ris til.
Høres kanskje ikke så godt ut, men det er det:) Og veldig enkelt da!

Back
Topp