Middag med fisk

MN82

Flørter med forumet
Har så langt vært veldig heldig med lite/ingen kvalme og reaksjoner på lukt. Men har mage som en luftballong så har ikke sluppet unna alt siden den gir noe ubehag.
Men i dag skulle jeg lage fiskekaker fra matkassen vi har denne uka. Og nå stinker huset av lange, og jeg har helst lyst til å stikke langt vekk fra lukt og fisk.

Men en bør jo få i seg noe fisk, spesielt nå. Noen som har tips til gode fiskeretter uten lukt? Eller tips til å bli kvitt lukta? Eller har oversikt over fisketyper med minst lukt?

hive fisken på grillen!

Hvis du bruker frossen fisk i for eksempel fiskesupper eller fiskegryter så unngår du vel en del av lukta. Men det å trekke ren fisk avgir vel ikke så mye lukt? Fiskekaker og annen stekefisk gir jo stekeos i tillegg til fiskelukta så skjønner du reagerer på det! Så kanskje retter som kan lages inni ovn? Jeg har en generell aversjon mot matlukt utenom graviditet også, så er veldig obs på hva som kan lages uten å måtte rømme huset :hilarious:

Kan jo supplere med noen tips.
Fiskepakke i ovn (bruker mest laks selv, men både sei og torsk er godt)
Fiskegrateng
Fiskeboller i hvitsaus
Torsk i tomatgryte (kjapp "bacalao")
Røkt fisk med gulrotstuing
Laks i kremet pasta

Vi hadde lettsaltet torsk som bare trekkes, og den gå ikke så mye lukt...synes jeg da.

Back
Topp