Middag *insp*

Orkidè

Betatt av forumet
Kom til å tenke på en ting. Dere med barnehagebarn, har dere middag hver dag? Hva med kvelds??

Her spiser de måltid nr 2 i barnehagen a kl 14. Hvis vi da henter henne rundt kl 16 er jo ikke hun sulten enda, og siden hun sover så og si ingenting i barnehagen nå vi jo begynne kveldsstellet rett over kl 17. Så det blir kveldsgrøt når det egentlig er middagstider..

Dette er jo litt dumt, er det ikke? Hun får jo aldri i seg middag lenger liksom.. Hvordan løse dette? Vi bruker omtrent ikke middagsglass lenger, så jeg er ikke veldig lysten på å sende med middagsglass til barnehagen som hun kan spise kl 14.. Det er det eneste alternativet jeg kan se. [&:]

kan du ikke ta rester fra dagen før og varme opp til ho da? her er det middag og kveldsmat sammen.. Vi er jo ikke hjemme føre litt over halv 5 og da får jeg ikke i de 2 måltider føre de er i seng kl 18

Har de med niste i barnehagen eller får de maten der? hvis de har med niste kan du jo gi litt middagsaktig matpakke, litt stekt fisk, karbonader ol og grønnsaker.

her har han nettopp startet opp så vi har ikke kommet inn i noe rutine enda, men middag må vi nok ha.[:)]

Markus spiser som en hest i barnehagen så han spiser nesten ikke etter han kommer hjem. Heldigvis har de varmmat 3 dager i uka så da får han middag der. Blir ofte bare litt frukt eller snacks her hjemme før grøt også legging.

får ungene spise seg mette i barnehagen kl 2?? her hos oss, har di bare fått litt knekkebrød og frukt, slik at de klare middagen når de komme hjem!!
alle barnehagene her i kommunen gjør det slik her..

Her får han middag til kvelds.
De spiser kl 14 i barnehagen, så får han litt frukt når vi kommer hjem og så blir det middag ca 17.45.
"Kvelds"grøten får han til frokost i stedet [;)]
Så da blir det grøt, 2 brødmåltider, frukt og middag som er rytmen her. [:)]

Middag blir ofte det siste måltidet her også. Vi venter til hun er sulten (gofler jo i seg frukt osm en gal hvis hun får det, så hun er som oftest mett etter fruktmåltidet i barnehagen), og så ser vi hva vi rekker. Som regel blir middag det siste hun får siden hun er stuptrøtt i 6-tiden.

Vi har middag ca. 16.30 og så blir det en brødskive eller liten pors. grøt etter kveldstellet ca. 18.15. Da spiser hun det hun vil ha, "stresser" ikke noe med det liksom

Back
Topp