Middag (igjen)

inkri

Elsker forumet
Jeg trenger tips på middag i dag oxo jeg.

Jeg har lyst på noe med fisk i dag...

Vi skal ha fiskeboller i hvit saus. Ellers så er jo fiskefileter med en god saus til et alternativ. Vi lager også masse thai fisk, dvs enten kokosmelk eller ingredienser som ingefær, chili, limejuice og fiskesaus og soyasaus.

Alt med moset fisk (fiskeboller, fiskepudding, fiskekaker) er utelukket siden gubben ikke liker det.

har kjøpt torskefilet.

Fiskegrateng m/ potet og gulrøtter[:)]
fiskepinna m/ potetmos[:)]
fiskekake m/ brunsos, potet og grønnsaksblanding[:)]

vi skal ha kapteinens fylte rødspette i dag. er ikke så glad i fisk jeg, men kapteinens fylte rødspette synes jeg smaker godt:)

ORIGINAL: Hildepilde31

Vi skal ha fiskeboller i hvit saus. Ellers så er jo fiskefileter med en god saus til et alternativ. Vi lager også masse thai fisk, dvs enten kokosmelk eller ingredienser som ingefær, chili, limejuice og fiskesaus og soyasaus.

NAM d e jo så gudd

I dag tenkte jeg vi skulle ha ovnstekt laks med ovnsteke grønnsaker og kokte poteter[:)] Får se om jeg fotsatt har lyst på det når det nærmer seg middag

Laksefileter som du steker (med litt krydder) og serverer sammen med pasta og litt grønnsaker (jeg bruker gulrøtter og broccoli). Og en god saus. Er en av favorittene mine for tiden=)

Vi skal ha kokt laks med poteter og agurksalat i dag... [:)]

Da vil jeg anbefale hjemmelagede fiskepinner! Det er utrolig godt!

Skjær fileten i passe store stykker, dryss litt finrevet limeskall på, del lime'n i to og press på litt saft. Ha over litt Worchestersaus, ha på salt og pepper. Dypp stykkene først i mel, så i sammenpisket egg og tilslutt loffsmuler. (jeg kjører noen loffskiver i foodprocessoren). Stekes i panne med smør (jo mer smør, jo sprøere blir skorpa [;)])
Etterpå bruker jeg å koke ut panna, tilsette litt ekstra smør, mel, og krydder for å få en slags saus. Det er også godt med en fiskesaus til, istedet for dette "utkoket". Serveres med potet og ønsket tilbehør. (godt med salat, evt. grønnsaker, evt. stekt paprika, mais, sukkererter el.)

Her var det mange med fiskemiddager [:)]
Vi hadde fiskekaker i går, men har ennå ikke funnet ut hva vi skal ha til middag..-hmmmm...

Kanskje jeg skal lage kylling...
Er så lei av å lage mat, ikke særlig mye som frister egentlig..

ORIGINAL: inkri

Alt med moset fisk (fiskeboller, fiskepudding, fiskekaker) er utelukket siden gubben ikke liker det.

har kjøpt torskefilet.

Dette hadde vi i går- nam nam!

Torskefilet- stekes i stekepanne
Baconskiver- kuttes i biter og sprøstekes
Potetstappe (lagde med poteter, smør, melk og timian, men kan jo lage sånn fra pose også! Hvis du lager selv- husk salt, det glemte jeg i går...)
Tomater
Så legger du potetstappe på tallerkenen, med stekt torsk, bacon og grovhakkede tomater som er litt stekt (med salt) på toppen.
Kjempegodt!!!

Smørdampa torskefillet [:D] med poteter og grønsaker til NAM NAM.

Vi skal ha fløtegratinertepoter [;)]

Her blir det sykehusets Pasta med ostesaus. Karamellpudding til dessert.... Håper det smaker sånn noenlunde iallefall....

Back
Topp