Middag i dag

PippiLottis

Elsker forumet
Hei tenkte å lage hjemmelaget blomkplsuppe om det ikke er for vanskelig , har noen en god oppskrift

og pannekaker om noen har en god oppskrift?

Når det gjelder pannekaker har jeg i ca 3 egg og en liten dæsj sukker og salt. Så heller jeg i melk og mel til jeg får så mye røre som jeg vil ha. Blir alltid gode[:)] Men du finner nok en oppskrift et eller annet sted her på nettet. Blomkålsuppe har jeg aldri laget fra bunn av.

Her i huset blir det lasagne og salat. Nam nam!

Ang blomkålsuppe, pleier jeg lage det fra bunn.. er igrunn enkelt=) Du må jo seff koke opp blomkåla for seg selv, snitt de i buketter og kok til de blir møre og god. Så lager du hvit saus (mel og margarin til jevning så tilsett blomkålkraft, melk, salt og pepper i ønsket mengde) og tilsett malt muskattnøtt! Blomkåla koker du opp på forhånd, og tilsetter dem i sausen 5-10 min før sausen er ferdig. Lager aldri etter oppskrift, ser det bare an på mengder=)

Hvit saus er noe vi bruker til masse her i huset, så den har jeg veldig i årene, hvis du ikke er vant med å lage den så sjekk opp i ei kokebok eller noe ang mengder av alt! =) Blomkålsuppe er jo så enkelt, rimelig og heeeerlig!! =) Veldig godt med hjemmebakt brød eller rundstykker til=)

Off, her hadde vi fiskegrateng med grønsaker, gledet meg så, men smakte bare papir!! Er det smakssansen kanskje? Luktesansen er hvertfall helt vannvittig nå!!

bruker aldri noen faste mål på pannekake oppskrift;)... men blander oppi det som ble nevnt over..

i dag har jeg vært FLINK! min kjære er en super kokk, og fått meg til å spise fiskemiddag  i dag, torskefilè, poteter, kokte gulerøtter og sitron/chilli saus.. var faktisk godt, så nå kan jeg spise fisk[:D] For spirens skyld...  *litt stolt av meg selv*

Her er det hjemmelaga kjøttkaker i brun saus og grønnsaker+poteter[:D]

Her var det kylling, potetmos og meksikansk salat.

Blomkålsuppe er jammi!
Her serverte far i huset fiskekaker i dag, det var kjempegodt! Men de må være fra Lofoten-merket da.
Imorra hiver vi oss på kinamaten igjen!

Back
Topp