Middag i dag igjen!!!

Makaronistuing

For 4 personer

Ingredienser:

4 dl vann
1 ts salt
3 1/2 dl vanlig makaroni
7-8 dl melk
muskatnøtt

Tilberedning:

Kok opp vannet. Hell i salt og makaroni og rør om. Kok makaronien i ca 8 minutter. Hell i 7 dl av melken og rør om. Kok opp igjen og la makaronien koke på svak varme uten lokk i ca 12 minutter. Rør av og til. Spe eventuelt med mer melk. Smak til med litt reven muskatnøtt.

Syns kanskje dæm hadde litt mye melk, men d va nu sånn oppskrift æ fant i farta [:D]

Mmmm....nakkekoteletter med sjampinjong saus og fløtegratinerte poteter

Vi har hatt ovnsbakt kyllingfilet surra inn i bacon med hvitløk og sitronsaft i dag. Tilbehør; bakte tomater,nystekt baguett og hjemmelagd potetsalat- skikkelig godt [:D][:D]

ÅÅHHH, d hørtes nydeli ut [:)]
D må æ prøve en dag...

Mye godt! Heldig dere som er så flink på kjøkkenet.. men e blir bare bedre og bedre.....[;)] Ble bare lasagne i dag... tar koteletta i mårra....viss ikke det blir pannekake.. det er vårs favo.!![:)]

Æ e ELENDI på kjøkkene...men vi sulte ikke [:D]
sambo sa til mæ hær om dagen at æ e så stressa når æ lage mat, ska ha alt på FULL varme å alt ska gå så fort...etter han sa d så har æ tadd d litt me ro å heller prøvd litt fårshikti, hehe...Nu e jo maten bedre enn nån gang [:)]

Dåkker frista vældi no[:D]

Hmm.. ble ikke dette alikevell..
Det blir vårruller og en wok + litt soyasause til[:D]
Matlysten endret seg da jeg kom til butikken gitt[;)]

ORIGINAL: Monicus

så reklame på tv i dag så de fikk jeg min ideè.. Inderfileet av svin i strimler i lappskaus[:D] (så du som har nakkekoteletter kan jo bare kutte dem opp) Må gjøre innkjøp av hvitløk og en pose med grønnsaker til frossen lappskaus. Det var det hele... Enkelt og greit. Tror jeg vil ha det i dag[;)]

Back
Topp