Middag for uka?

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Trenger inspirasjon, er så gørr på middagsfronten om dagen. Lyst til å lage noe nytt og ENKELT.

I dag skal vi bare ha pizza, skal ta en handletur etter låbens kommer hjem også skal vi avgårde å prøve bilsete til Vetle.
Tror det blir en Besafte Izi kombi til han [:)] 
Sofie sitter jo forover, men han kan godt sitte bakover siden han har det så bra i bil. Så kan vi jo bare snu det når han blir større eventuelt.

Middag ja..har lyst til å lage meg middagsliste for to uker som sirkulerer ukene fremover.
I dag blir det pølse oglompe fordi jeg har kost meg med stor makilunsj og jeg er alene med begge barna i ettermiddag/kveld og jeg orker ikke masse oppvask når jeg er alene!

jeg hadde ikke kjøpt besafe[:o] vært så mye rot med de setene for tiden[:'(]

Hmm...enkel middag[:)]

fiskekaker i brun saus med poteter og grønsaker
pasta di parma med bacon
fiskepinner med potetmos (best med hjemmelaget) og parsienne saus
fiskboller
wok[:D][:D][:D]
masse gode fiskeretter fra findus[:)]

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Trenger inspirasjon, er så gørr på middagsfronten om dagen. Lyst til å lage noe nytt og ENKELT.

I dag skal vi bare ha pizza, skal ta en handletur etter låbens kommer hjem også skal vi avgårde å prøve bilsete til Vetle.
Tror det blir en Besafte Izi kombi til han [:)] 
Sofie sitter jo forover, men han kan godt sitte bakover siden han har det så bra i bil. Så kan vi jo bare snu det når han blir større eventuelt.
kjøp heller en som kun er bakovervendt og bruk beltestol så fort du snur han. bedre med 3-punktssele enn 5-punktssele om de skal sitte forover[;)] Jeg er kjempefornøyd med izi kombi, men skulle egentlig ønske jeg hadde et større (lengre rygg) som kun er bakover... kommer ikke til å bruke det når jeg snur han allikevel.

skalvise middag....
I dag ble det pannekaker.
Jeg har laksefilet i fryseren (med hvitløk og urter), og da har jeg ruccula og filetert grapefrukt til. Og couscous med saus til i tillegg til odin siden han ikke er så glad i salat (ruccula). Også godt med hjemmelaget potetstappe og broccoli.
Jeg har også makrellfilet med mango og lime (dødsgod) som jeg spiser med talagatelli (eller hva pokker sånne flate pastastrimler heter) med en dæsj creme fraiche oppi og litt sitronpepper.
Så hadde jeg tenkt meg taco... flere planer har jeg egentlig ikke. har sånn ferdig fiskegrateng i fryseren også. noen tips i hvertfall[:)]

Too late, setet er kjøpt [:D] SOfie har besafe og vi er kjempefornøyd med det. Hun også. Når vetle vokser ut av det eller vi snur han forover så er det nok på tide med nytt sete for sofie så da kan han overta hennes som er forovervend med isofix og vi selger hans kombi. Så får hun en beltestol. Sånn måtte det bli denne gangen. [8D]

Takk for middagstips dere!

Back
Topp